Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Catja Lindeblad - 11 oktober 2011 19:25

Minsann redan tisdag den 11 Oktober..det är ju för tusan snart dags att hänge sig åt julklapps infernot..;))  


Själv har jag hängett mig åt arbete,arbete,ARBETE...i dag var jag ledig..men det blev liksom arbete på sätt o vis..MÖTE...

Förkyld och hes är jag också även om det definitivt är bättre än söndag/måndag, då skrämde jag till och med katterna med mitt kraxande..  


Träning..APPORTERING...ja, han hämtar och det är JÄTTEBRA..!! från början så tog han ingenting i munnen..vägrade apport bocken och det kan jag säga, att det gör han fortfarande..men andra grejer, det går bra..nu ska han bara VÄNTA innan han lägger detta i knät..och där blir det lite kärvt!

Han har brått att lämna av och inkassera godis..;)  


Fixat med praktiken och vi börjar den 1/11..

Sen kan man bara korsa fingrarna och hoppas på det bästa..;)  


Fick till min stora fasa höra att gamla hemska "uppfostringsmetoder" vad gäller att bli rumsren fortfarande finns kvar..fick den frågan häromdagen..denna person hade i sin tur hört att man ska doppa nosen i kisset..så frågan till mig var: vilket var bäst..ja, ni fattar väl hur jag svarade..tack o lov var denna person mer inne på det rätta sättet och hade inte gett sig på den andra varianten..  


Kommer ihåg mina ungdomsår på brukshundsklubben, när "plats" var ett TVÅNGSKOMMANDO..och instruktören kom bort till mig och Leffy och skulle "hjälpa" mig att lägga ner honom..Leffy var inte så förtjust att lägga sig när det var blött på marken..;))  

Denna instruktör satte knät i  sidan på honom och vräkte ner honom, vrålande PLATS..efter det höll han kvar knät över Leffy..kan väl säga att jag sa ett visst antal ord..(man var ju 16 år och tuff som bara den..) och sen gick jag därifrån och jag har aldrig satt min fot på någon brukshundsklubb sen dess..


Förhoppningsvis kör dom positiv träning nuförtiden..;)

Men visst ser man en del kör på det "gamla" traditionella sättet..

Men vad vet jag ..jag har ju en "fruntimmershund"..det var vad dom på "klubben" kallade en Irländsk Setter..:)


Träff med glada hundgänget..en del av dom klockan 11                 och sen resten vid 17..                    

Sessans matte hade lite aktiviteter för dom små liven och som den curling matten hon är fick hon ju hjälpa till..i fall dom inte hittade godiset..;))     och vissa såg ut att behöva hjälpen..        


Nu snart mina desperata husfruar, ett kärt återseende..missade förra gången..  

Tjingeling!!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards