Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Catja Lindeblad - 14 februari 2011 17:50

En enda ynka ledig dag och vad göra..? Jo tvätta..definitivt inte för jag ville, utan för jag var tvungen..

Slog nog mitt rekord av tvätthög denna gång..

Ett av dessa "livets mysterium" är det här med strumpor..av alla dessa strumpor som jag tog till tvätt var det bara enstaka par, så var tar dom vägen..? var finns dom..? Kanske djuren har käkat upp dom..


Min prestations panik slog till i förmiddags när jag får mail från vårdhunds skolan: "anmälan till steg två" men herre jisses.. jag har precis börjat steg ett, tänk om vi inte klarar det här, hur kan vi då anmäla till nästa steg..??  

Kanske får jag ta helt tjänstledig och begrava mig i träning och klick..för idag har det inte blivit så mycket pga av allt annat skit och i morgon på igen och möte innan jobb.. åh PANIK!!      


Det jobbigaste vi har är att gå "fot"..

Det kanske helt enkelt inte går med en setter..;)  

Kan inte säga att mina andra två som jag har varit välsignad med gick fot..

Det säger förmodligen mer om mig än om rasen setter..jag är inte KONSEKVENT..!!  


Vi gick till Käglinge idag efter jag slängt in all tvätt i sovrummet, där får tvättkassarna ligga tills jag känner mig mogen att lägga in den i skåp o lådor..helst innan jag går och lägger mig..;)

Då tränade vi "fot"..men det slutade med att jag varm o svettig gav upp.. jag försöker tänka på ÖGONBLICKEN när det faktiskt går bra som häromdagen..nu var Vince så SUGEN han visste var vi var på väg, så han höll på att krypa ur skinnet..;) och då när det inte går så bra då tänker jag: detta klarar vi ALDRIG..behöver nog en särskild peppnings kurs enbart för mig..hopplösa människa..;)


Blåsigt och jäkligt kallt..mina vårkänslor har försvunnit och vårlökarna är djupfrysta..:)

Så nån räfsning i trädgården är inte att tänka på..nä, man var nog för optimistisk..  


Träffade på en fralla idag en glad liten skit..  

Vince satt sig som han brukar och väntade på mitt kommando "varsågod"...NOT..!!  

Nä, idag har det verkligen varit MÅNDAG..  

 

Som om inte det varit nog läser jag på nätet att nu har dom hittat dvärgband mask..:(

Det mina vänner är INTE KUL!!


Läser igenom mitt inlägg och det var liksom lite depp här..men så kom Vince och la tassen i knä't och tittade på mig som bara en setter kan titta..och fastän vi inte ska ge godis hur som helst nu, utan det ska ges enbart för något utfört..så tycker nog jag att han precis utfört något..så han fick godis och jag kände mig genast på bättre humör..för han är ju för go den gode Vince..  

All kärlek denna alla hjärtans dag!!  

Tjingeling!!






Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards