Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Catja Lindeblad - 28 februari 2011 19:06

Idag kom jag ihåg tvättetiden..var till och med så förutseende att jag kollade upp det igårkväll..klapp på axeln på mig..;)

Var optimistisk nog att tro att 07 var en bra tid..har fram tills nu inte lyckats så bra med denna tid..

Men simsalabim...bara 45 min snooze..6 minuter över 07 stod jag där..tack o lov för mössor..(o iskallt vatten)


Backen idag..Ajas matte är iväg..men Floyd han dök upp och minsann kom inte Kasper också..och Gibson..;)

Härligt..eftersom Kasper har haft osmaken att vara ifrån gänget ett bra tag, blev han mobbad..Kasper gjorde sitt bästa för att göra sig både hörd och sedd..      

Vince gjorde helt klart för honom vad han tyckte om sådant svek..han kissade på honom..    

           

Hundarnas olater kom fram i ljuset..tuggandet på skor och trappor och mattor osv..  

Inte Vince..nädå..;) faktiskt har han inte gjort det..en sko kom lite i farozonen och det blev lite tugg på den och en dvd skiva gick åt fanders..men det är allt.. och jag har ALDRIG behövt plocka undan NÅGONTING när jag går iväg..inte ens skorna..

Min första setter var likadan, det som hände där var tidningskorgen, innehållet i den tog Leffy och gjorde ett hav av papper i hallen..

Däremot Zeb..krokodilen Zeb..:)

Han tuggade på allt han kom åt..nytt som gammalt..man visste aldrig vad som väntade en när man öppnade dörren..

Han plockade ut kaffekoppar ur skåpen..faten också..CD skivor ur sina ställ..you name it..

Zeb han var ett riktigt busfrö..ett underbart busfrö..för det blev minsann hund av honom också..;) tror faktiskt att snällare hund har jag inte träffat inte ens Vince är så snäll och HAN är SNÄLL..          


Eftermiddags turen gick till Kristineberg..

Kristinebergs gård är till salu..om man nu har 11 miljoner..det har jag inte, men jag skulle titta ändå..och jag fick hjärtklappning..fy 17 vad dom har byggt..husen ligger så har du tråkigt kan du glo in till grannen..    

Var är fälten,åkrar och skogsdungen..gick här i sommras och inte såg det ut så..  

Runt K-gården ligger dom nya husen tätt..fula lådor till hus..passar inte alls..fult,fult..    

Nä fram med fler golfbanor så det gröna kan få finnas kvar..;))

Måste gå där imorgon igen.. i dagsljus så jag kan studera eländet ordentligt..

Till råga på allt elände var alla dessa "kamphundar" ute precis då..

Tre av dessa hundar i rast gården..tror faktiskt den ena var "slaktaren"..vi gick förbi och i min fantasi var vi redan sönderslitna och kasserade..;)


Nu dags för lax i folie..(igen)

Tjingeling!!




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards