Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Catja Lindeblad - 19 februari 2011 15:27

En sån underbart fantastisk dag idag..  

Sol och blå himmel..

Vi drog till Käglinge..  

Man känner verkligen hur desperat man är efter sol, gick med näsan mot solen,kisandes och så klart stöp jag över en stock..kan säga att jag trodde jag krossat knäskålen..

Hela vintern har jag glidit omkring på ishala vägar och nu barmark och jag trillar och jag trillar ordentligt..


Det lustiga när man trillar är  att man inte tänker på ev skada eller smärta..nä, det enda jag tänkte: "hoppas ingen såg mig" och försökte komma upp i express fart..


När jag sen fick upp farten var det rätt ok, så ingen större skada då..  

Inte så mycket folk idag, några enstaka folk o fä...  

Fick träffa Tanja en "liten" Irländsk varghund..  

Vince visste inte riktigt hur han skulle gå till väga med denna stora varelse, lite rädd var han..   åtminstone i början, sen var det fullt ös och jag tänkte att här kommer det att bli skador..på Vince..eller på mig..vilken kraft..men vi klarade oss helskinnande allesammans..tur Tanja var en "liten" varghund..;)  

 

Träning såklart..denna gång gick platsliggningen bättre, ligger nog latent där inne nånstans..detta klarade han så bra innan på lydnadskurserna..innan jag gav upp ett slag..

Tränade "stanna" och "sitt" på långt avstånd och det gick också bra..trots förbipasserande hundar, och då blev jag SKITGLAD!!  


Tre timmars njutande i sol och med fågelkvitter som ljuv musik..    


Väl hemma tyckte jag att katterna också måste få komma ut i detta härliga..  

Det tyckte inte katterna..inte det minsta..    

Nora är så snäll och foglig och sa inte så mycket,   men Melvin, han hatade mig..   så efter tio minuter fick dom komma in igen..  

Som pricken över i fick jag inte av selet på Melvin, det fastnade och M blev så ilsk att det inte var läge att försöka..

Men sen kom han och det gick att få av..nu är vi vänner igen..;)         


En stärkande kopp kaffe, sen måste dammsugaren fram..

Tjingeling!!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards