Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Catja Lindeblad - 18 februari 2011 18:46

Inte blev det varmare idag inte...alla mina kläder har tappat stinget och det kvittar hur mycket jag har på mig, jag fryser ändå..


Träning idag, körde en del platsliggning det blev helt solklart att han har glömt att det är meningen att han ska ligga kvar när jag går iväg..;)      

Inkallning, det hade han INTE glömt..tack o lov..!

Fot utan koppel= skitbra

Med koppel= kass

Häråt, det fattar han

Stanna= ok

Sen har vi det här med att hämta och lämna

Apportbocken har han ALDRIG tagit om man inte räknar några korta microsekunder med total äckelminer..;)

Nu använder man inte apportbockar på vårdhundskolan..men hämta och lämna det SKA han göra, så vi kämpar med bollar och annat som är kul(?)

Att hämta det går väl bra men lämna.. nä.. vad är det?

Under tiden vi höll på så blev något ANNAT mycket intressantare..först trodde jag det var bollen han letade efter men det var det INTE..får nog hitta något annat som han tycker bättre om..en ny ägare kanske..;))


Fast sådan herre sådan hund..vi lider av samma defekter..dåligt minne definitivt..syster yster får tyvärr vänta till måndag med att få sina pengar..hör bra det gör jag förstås, än så länge men ser nåt, det gör jag inte..tappar fokus o jaaadå..;)

Så vi är som gjorda för varandra som handen i handsken..;)



Hade träff med förmiddags gänget - Kasper..

Mina fingrar klarade sig denna gång från Aja's framtänder trots en del godis utdelning..        


Hämtade nya klick böcker på bibblan idag och den ena verkar bra, står mycket bra saker där..Karen Pryor: skjut inte hunden.


Nu har jag gjort godis testen och det han tycker bäst om är: köttbulle som klar etta sen blev det frolic och som stark trea korv!

Blodkorven spottade han ut..      


Nu blir det lite träning till innan maten och let's dance..

Tre burkar och han ska sätta tassen på den burk som innehåller godis (köttbulle) och sen får vi nog köra kontakt, kontakt, kontakt...

Ha en härlig fredag kväll!

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards