Alla inlägg den 22 april 2011

Av Catja Lindeblad - 22 april 2011 18:09

Fick styra stegen till tvättstugan i morse..var bara tvungen, men det kändes mindre roligt..

Fint väder i dag med och när jag gick ut med Vince var jag lättklädd..inga jackor,tröjor och dyl..

Svettigt ändå..men åtminstone helt rätt klädd för årstiden..;)  

 

Vince bryr sig inte så mycket om fåglar, där kan sitta två duvor på varsin sida om Vince, och han bara promenerar förbi..ingen onödig jakt här inte..men hör han FASANER eller ännu hellre SER dem..då jäklar blir det fart på Vince..  

Så även idag..trodde jag hade koll..men tji den..fasanen flög iväg o Vince efter..jag både visslade och tjoade..ungefär som jag gör de gånger han sticker med sina vänner: Zindy och Sessan..med samma resultat..

Fast han vände mot mig INNAN fasanen räddade sig in på golfbanan..  

Den som ska skämmas mest är jag..

Vi höll oss uppe på backen efter det..inga utflykter i snåren..  


Träffade på lilla Millie, en riktig sötnos..  

Vince var väl måttligt road,   satt mest o glodde mot snåren..beredd om jag mot förmodan tittade åt ett annat håll..    

Lite träning idag och jaaaa han lägger bollen i knät..;) tack o lov..!  

Det häftiga är på kvällarna när jag går ut i från köket och säger i vanlig samtalston: du är snäll o släcker lampan" OCH HAN GÖR DET..;))))  

Så det finns hopp, och då borde jag ju också kunna lära honom att gå fint i koppel.. men det verkar vara en helt annan femma!


Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards