Alla inlägg den 14 april 2011

Av Catja Lindeblad - 14 april 2011 19:33

Dagarna går i rasande fart..redan torsdagkväll..var tar tiden vägen..?

Helgen bjuder på Ullared,besök av Per och hundkursen..

Aja och hennes matte lyser med sin frånvaro..och nu är jag fullständigt övertygad om att något har hänt..

Träffade på Väninnan med Coco..dom kom i rask takt över backen..  

Floyden såklart..;)  

Mia kom också upp på backen en söt liten korsning jack russel/pappilon, hon har mycket att leva upp till..   hennes föregångare var Sir James..en underbar Irl Setter..men Mia gör sitt bästa, det gör hon..;)


Fick äntligen städat det sista, tänk att det ska vara så segt  

Var tvungen att trösta mig med en kaka från kondis..BOMBEN..ja, så hette den och när hon sa det fick jag en (liten) släng av ånger..

Men det gick fort över..tänkte att den var så stor att jag kan dela den..och faktum är så har jag inte ätit den ännu..kanske håller jag på att bli sjuk..;) men se det får jag INTE bli..jag ska hälsa på Ola-Conny och Morgan och hejdlöst shoppa loss så jag näst intill går i konkurs..har röjt undan i klädförrådet så där finns plats för diverse "bra att ha grejer"

För jag tror det är första och SISTA gången sonen kör mig dit..det är liksom inte hans grej, att gå omkring i varuhus..men svärdottern och jag får väl placera honom någonstans..sen sticker vi..;)  


Tränat har vi gjort..och om det gick skitbra igår, gick det halvbra idag..  

Fixat tassarna och klippt klor..katterna fick sig en omgång dom med, både med kloklipp och borstning..jisses vad mycket hår man får av dessa hårbollar..man skulle kunna sticka en tröja!  


I djuraffären träffade vi på en 7 månaders whippet, en liten söt valp..

Ägaren skulle kastrera för han var så vild..jag kunde inte låta bli och menade att det var en högst normal valp..jo men hon hade fyra barn så det gick inte med en busig valp..ja jag vet inte, det har gått mode i det här med att kastrera..som om det är lösningen på allt..men jag höll mun där..men jag tänkte att det var säkert dom fyra barnen som gjorde hunden vild o galen..;)))


Köpte en en kastare till boll en såndär som gör att det blir ett rejält swing när man kastar..det var inte det lättaste, vred armen nästan ur led vid första försöket..Sessan och Kaspers matte tyckte jag hade fel teknik och fick ta tag i det istället..bollen överlevde i typ 20 minuter..men dom hade kul..hundarna..;)  

   

Nu lite käk, det blir lax i folie..:)  

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards