Alla inlägg den 12 april 2013

Av Catja Lindeblad - 12 april 2013 20:12

En fredag..en fredag med x antal lediga dagar framför..det kallar jag en bra FREDAG!!  

Ska det dessutom bli lite vårstuk på dessa dagar är det ännu bättre..men eftersom min lite negativa ibland tar överhand så litar jag väl inte på det sistnämnda..SMHI brukar bara ha rätt när de förutspår nederbörd..är det däremot chans på fint då brukar det oftast vara fel..men jag hoppas innerligt att min negativa sida får sig en käftsmäll och det blir det allra ljuvligaste väder..;-)  


För vi ska ju yla in våren i Arrie klockan 12:00 på söndag och man ylar mycket bättre om det är hyfsat väder..och är det nån som känner sig manade efter läst inlägg så är det bara att hänga på..alla ska vi träffas vid Arriesjön och vandra och fika och snacka skit..;-)

Detta trevliga initiativ är kommen från Jette Feldt som gör många bra saker förutom att kalla till sammankomster..;-)

Glöm inte ta med fika..


Min vant statistik är nu uppe i tre förlorade vantar..så jag skulle inte ropat "hej"..det är inte över förrän det är över..eller hur man nu brukar säga..  


Min valp längtan har lagt sig lite..och jag tänker:"ska jag verkligen"..men jag är fullständigt övertygad om att det kommer att blossa upp igen..och rasen jag tänker är fortfarande densamma, fast hade man varit helt fri att bestämma utan att tänka på jobb och hur det kan passa in..så är det SETTER..alltid SETTER....;-) den vackraste,den vänligaste, den specielle och alldeles underbara settern.. för MIG den perfekte..   och skulle nu någon norfolk uppfödare läsa detta kunde dom ju tänka va tusan ska du köpa en "noffe" då för??

Men jag tror säkert att en Noffe skulle bli den mest perfekta roligaste trevligaste sötaste LILLA hund..;-) och den passar in..i sängar, i rullstolar och i livet..

Tror nog att jag måste ta kontakt nu och åtminstone träffa några "noffar" för att "känna" in rasen..sen får vi se..det kanske slutar med en blandras på blocket..och med detta menar jag INTE att det är fel med blandras..absolut inte..så många goa hundar som bara genom sitt sätt att vara gör en överlycklig och många av dom är just blandraser..      

Blocket har väl blivit lite bättre..men fortfarande ska man nog tänka sig för..        

Det jag har sett nu är, har du en blandras med två raser är det inte en blandras..det är en "designer dog"...(ja, dom hittar på..) annonserna är ofta som den senaste jag läste: "har en 9 veckors..(NIO VECKOR!!) som jag tyvärr inte har tid med och mitt barn är allergisk"..herredumilde efter en (1) vecka!!!

Man blir ledsen när man läser dessa annonser..          


I kväll tänker jag komma i säng i tid..hur nu det ska gå till..

I morgon stundar Vellinge blomman och jag ska äntligen (kanske) få tag på den där ställningen till min Klematis..


Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards