Alla inlägg den 30 april 2013

Av Catja Lindeblad - 30 april 2013 18:38

Snart stundar sköna Maj..och jag kan inget annat än säga  VÄLKOMMEN..   för nu måste det väl ändå bli lite varmare..min negativa sida viskar till mig att "nu blir det skitvarmt och allt det nya fräscha är över på två dagar..eller för all del än värre.."vi hoppar till höstrusk och sen är det vinter igen"..Och jodå jag ÄLSKAR både höst o vinter..men NU vill jag ha VÅR och en hyfsad SOMMAR..;-) och dom ska komma väl avgränsade..jag har minsann pretentioner också..

Vi får väl se hur det blir..


Min negativa sida är framme rätt mycket nu för tiden tycker jag... o det är nåt jag måste ta bort och tvinga fram det positivt..

För det finns hur mycket som helst som är positivt eller hur!?!

Bara det faktum att man kan gå och stå..även om jag stapplar fram ibland..;-)

Backen gänget tillhör också det positiva i livet..alla dessa underbara hundar..(o människor:)

I dag fick jag gå en annan runda för den vackra grandisen var där.. och jag får väl säga att jag vågar inte chansa..det är säkert tramsigt kan nog många tycka..men OM det hände något skulle jag INTE förlåta mig själv och det har varit spänt dem i mellan när vi har passerat varandra, då med hundarna kopplade förvisso..men eftersom jag nu är så rädd, så smittar jag över den känslan och då är det inte nån ide'..det är bara dumt..så min negativa sida med lite anstryk av ledsamhet fick full styrka..men det är bara att spotta i nävarna och finna nya vägar..eller rent av ta itu med det hela..jag kan ju alltid sätta på Vince en sån där Michelin dräkt.. så OM I FALL ATT.. så klarar han sig mot eventuella attacker..;-))  


Det är därför jag tvekar lite med det här med "mindre hund" den stackarn hade jag förmodligen kvävt i missriktad omtanke..;-)

Undrar så NÄR jag blev så här "orolig"..tänker när jag hade min första Setter som gärna, MYCKET gärna sa JA TACK till lite upplivande slagsmål..han startade aldrig nåt själv men om nån stackare morrade nog så lite, så var det kört..och jag tog det med en klackspark..;-) jag kunde STOPPA det, jag HANTERADE det..

När jag hade Zeb min andre ljuvlige setter tänkte jag aldrig på nåt sånt..han var förvisso ännu snällare än Vince..

Men NU..NU ser jag faror ÖVERALLT..bara tanken att nåt ska hända får mig nästan att överväga total isolering..;-)) Stackars Vince..;-)  


För övrigt blev jag överlycklig över att se Atlas med matte uppe på backen igår..som jag tänkt på dem..   HÄRLIGT!! och fina Atlas verkade fullständigt obekymrad..han verkar ha klarat denna gräsliga händelse på ATLASVIS..;-))  

           

Nu ska jag trösta mig med lite pepparrotsfylld lax med duchessepotatis..och så får Vince ett extra gris öra som kompensation för utebliven "fläng" runda med kompisarna..istället blev det pisstråkig runda inne på golfbanan..;-)..( kan han förlåta mig tro??? )  


Tjingeling!!





Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards