Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Sömnsjuka..

Av Catja Lindeblad - 4 februari 2011 23:51

Äntligen fredag..och ledig fredag..ännu bättre..;)

Mina planer för denna dag var storslagna..i morse..

Tyvärr höll det inte hela vägen..vaknade inte förrän efter fyra..

Fattar inte, jag sover längre och längre när jag gått av..förr kunde jag gå upp vid två och vara vid gott mod..nu blir det sällan före fyra och det känns nästan som om man festat en hel vecka..bakfull med andra ord..;)

Så jag satt mest och hängde över kaffekoppen..en tur med Vince, sen hängde jag igen..över nästa kaffekopp..

Sen lyckades jag masa mig över till soffan för att se let's dance..

Middagen intogs halvliggande i soffan..

Vilket liv..;)

Tur är att Vince också är en nattarbetare..han var lika slö han..  


Katterna däremot önskar nog en annan matte..

Att det regnade..ösregnade gjorde nog sitt till..man blev inte på ett sprudlande humör precis..


Tur att man är ledig ett par dagar..att hämta kraft..

Min ena granne var nära att bli ägare till en iller..vilket fick mig att tänka på Billy och skit-Olle..

Billy var en synnerligen trevlig representant av iller..en albino, en hona, trots namnet..

Var god vän med Zeb och gillade att mysa..  

Denna iller var inte min men tillbringade en stor del hemma hos mig..

Sen var det då Skit-Olle..denna iller var min..fick honom i present..en hane..  

En liten skit som knappt öppnat ögonen när jag fick honom..söt och go mot oss..men såg Zeb som ett möjligt byte..  

Så när han blev könsmogen var han en jakt iller ända ut i tassen..han fick komma till ett hem på landet och Zeb kunde andas ut..  

Så mitt tips till granne var att tänka sig för..


Ingen bra ide' att köpa djur till folk som present om man inte önskar det..

En gång fick vi ankor..40-års present..dom var dessutom levandes och panikslagna och det var hur hemskt som helst, fick ha dom i badrummet medans vi funderade ut vem som skulle kunna ta hand om dessa stackare..skitit i hela huset hade dom också gjort och folk skulle dyka upp när som helst..och jag var så arg, så arg..stackars djur!

Nu är det dags att kasta sig i säng..men först en tur med Vince..och det regnar fortfarande..:(

Tjingeling!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards