Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

Människans bästa vän..

Av Catja Lindeblad - 9 februari 2011 19:35

Minsann om jag inte kom upp i tid i morse..kryss i taket!!

Personalmöte och jag var tvungen att sticka vid 13..och då kan det bli stress..åtminstone för mig..har märkt att det där med att ha tider att passa, inte är min melodi..!

Plötsligt har jag tusen saker jag MÅSTE göra..

Fick letat fram något annat än mina vanliga jeans..

Det mesta av min garderob är i tvättkorgen..har tvätt-strejkat..:)


Turen med Vince blev till backen..  

Pratade med "gubbe" utan hund..inte så vanligt uppe på backen, oftast har alla som går där en hund i släptåg eller springande ett par km i förväg..;)


Ibland har det hänt att det varit "vän av ordningen" som varit där uppe..en som gnäller, och tycker hunden är en förfärlig varelse, en livsfarlig varelse..en sån person har inte på backen att göra och vi bussar hundarna på denna eländiga person..;)

En sån eländig person bor precis vid slutet av backen i närheten av golfbanan..jag har inte råkat ut för honom, men andra har..det är nog därför vi står där och låter hundarna springa hej vilt och skälla som galningar..;))  


Denna hundlösa "gubbe" var en hund vän som gick samma runda som han alltid gjort med sin golden, sin kamrat, som inte finns mer..han hade lagt askan vid ett träd längre ner på backen..och jag såg sen att han stod en lång stund vid detta träd..så sorgligt..jag är glad att Vince är ung och att han har många år kvar, om allt går som det ska..man vill helst inte tänka den tanken alls!


Floyd och Aja kom ut till oss och gjorde oss sällskap    

Pinnar stod på menyn idag..      

Upptäckte att Aja har dom vassaste framtänder någonsin..blodvite uppstod och det är tur att jag har många fickor, för nu blir det att stoppa på sig plåster och bandage..;)      


Efter mötet var det träff med kära arbetskolleger..;)    

God mat och mycket mat!    


Träning har det varit lite si och så med..får ta ett varv i kväll..

Nu en kopp kaffe eller två..

Tjingeling!

 
 
Ingen bild

Tanja

9 februari 2011 22:54

Hundarna ser ut att ha det kul även om det går lite vilt till emellanåt så man måste plåstra om.
Maten ser spännande ut! :)

 
Krutrut-Lisa

Krutrut-Lisa

10 februari 2011 12:14

Stirrar på dina snöfria bilder. & kan inte sluta... Vi har snöstorm idag. Så du fattar läget... KRAM LISA

http://www.krutrut.com/blog

 
Sarah

Sarah

10 februari 2011 17:06

Den mannen kanske är lite bitter och ledsen för att han inte har sin vän med sig längre :(..
Vilka otroligt härliga bilder, ni ser ut att ha det riktigt roligt, men du,vart är snön????!!!!

http://starlet83.bloggplatsen.se

Catja Lindeblad

10 februari 2011 18:39

Snön är helt borta, sånär som lite fläckvis här och där..;)
Sägs att det ska komma in lite nu i helgen..jag älskar snö men nu får den vara väck..:)

 
Ingen bild

Catrin

12 februari 2011 17:42

Usch, tänk vad han måste sakna sin hund...ja man ryser när man tänker på att en dag är det slut...Men vilket härligt avslut på dagen, maten såg så goood ut! Vart var ni?? Kramar syster yster!

Catja Lindeblad

12 februari 2011 18:12

Ja du skulle precis till att skriva var..så blev det absolut tomt i bollen;) får återkomma med det.. libanesiskt stuk var det i alla fall..;) väldigt gott!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards