Alla inlägg den 2 september 2010

Av Catja Lindeblad - 2 september 2010 18:42

En underbart härlig dag..  

Kunde inte somna igår..jag gick in i "andra andningen"..hopplöst, klockan gick nog mot tre..och när klockan tutade på mig kl åtta var jag mer eller mindre medvetslös..många fem minuters blev det..

Nio lyckades jag ramla av sängen..;)  


Morgonturen gick till backen..inte en enda själ däruppe, varken fyrbent eller tvåbent..  

Körde några "stanna kvar" och några stanna under gång..det gick sådär..men sen kom jag på att han gör rätt..därför när jag säger stanna är det ofta när där kommer någon eller nån okänd hund, så han stannar OCH sätter sig..så det har ju varit bra..så när jag nu går/springer och säger stanna så sätter han sig..så kommandot får vara "stå" det är nog det rätta..

På kursen kommer dom att få bry att rätta ut alla fel man gjort nu under semestern.. så är det när man jobbar på egen hand;))

Det bästa är naturligtvis att läsa på innan och ta reda på allt..men jag glömmer ju ,och får köra på frihand;)

Jag har nog en begynnande demens, idag letade jag som besatt efter kameran ( kan bara INTE gå ut utan den)

Men jag hade redan packat ner den snyggt o prydligt i ryggsäcken inför tur nummer två som gick till Käglinge..

       

I käglinge var det också tomt på folk..      

Golfarna började komma där vid halv fyra tiden..såg dem så där på håll..många golfbanor i Oxie och Käglinge..

Men jag känner att hellre dessa gröna fria ytor än hus här o där..    

Ett dopp såklart..  

Sen långrunda..massor med kaniner..och han skötte sig..

Men sen blev det något annat, såg det på honom och han ställde sig så fint och vips flög en fasan upp mitt framför ögonen på mig och jag fumlade med kameran ..men det blev bara ett kort på håll när han flyger iväg..så vacker..  


Sen var några andra runda grå fåglar han jaga upp..vet inte vad det var för några..men man såg på honom hur hela han vibrerade..han kom när jag visslade men han tittade inte på mig och svansen den vispade runt..;)        


Pratade med syster yster..i morgon är det avfärd och hennes näsa pekar mot LA..HÄFTIGT!!..  

Har gett henne stränga order om att ta många kort,  jag vet att hon inte är lika tokig som jag när det gäller fotografering;))  

Nu käk sen får jag fortsätta plocka undan..Vince är en hejare på att stöka till:))

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards