Alla inlägg den 18 september 2010

Av Catja Lindeblad - 18 september 2010 18:39

Gårdagen tillbringades i stora staden, åtminstone ett visst antal timmar..besök hos P..

Mycket folk..speciellt nu inför valet..det spelades trummor och banderoller stacks under näsan på en..:) alla var i alla fall glada och det är ju ett plus..;))    

Thai mat på kvarterskrogen och lite pilsner..trevligt.    

P har redan varit och röstat..nogrannt fyllt i vad han vill och vem..det var bara det att det var inte röstkortet han lämnade fram..det var ett infoblad..röstkortet hade han kastat..men simsalabim fick dom trollat fram ett nytt..:)


Idag var vi i skånes fagerhult..jag, sonen och svärdotter..och Vince förstås..;)  

Vi (sonen)   klippte gräs i storm och ösregn..:( när vi var färdiga kom solen fram, så har det varit nästan varje gång vi varit där.. det tar ett tag att köra upp, så det man ska göra där, får göras oavsett väder..Varför kan ingen KÖPA detta HUS!!!?        

Ibland tänker jag att jag köper det själv..det ligger fint och med ett staket runt om blir det toppen..en fin sjö på promenadavstånd med brygga och omklädningrum       grillplatser..och bänkar, Ica, bank pizzeria och kyrka..vad mer behöver man;)) o all denna underbara skog!!

Tusan också att det ligger så långt borta..hade det legat i Höör så hade jag nog slått till:)


 Sonen kämpade sig igenom med gräsklipparen..vi andra räfsade och kom med muntra tillrop;)        

Jag rensade stuprör på en hel massa löv,och då flödade vattnet rätt igenom ärmen på jackan och in på bara kroppen NOT kul..

Sen pausade jag på trappan och där ser jag plötsligt "något" komma ut på gräset från skogen och jag tänker för ett ögonblick "oj vilken stor hund" nu hade jag ju inga glasögon på mig och det behövde jag sannerligen..för det var råddjur..tre stycken, så vackra och tyvärr bara ett kort, för jag blev helt till mig och hittade inte zoomen och först inte ens avtryckaren:)  


Thaimat idag med..;) gott är det och mätt blir man..innan vi körde hem var vi inne på godisplanet och köpte mängder med godis helt onödigt men oj så gott..

Sonen hade redan träningsvärk:) o fick äta extra mycket godis för att trösta sig:)

Gick en tur på backen och träffade på Trixa..:)  

Tror att glada hundgänget har övergett backen..Trixas matte hade inte heller sett dem på länge..


Nu är det Vince tur att få lite käk..sen kan jag med gott samvete lägga mig raklång..

I morgon är det ridning som gäller..på islands hästar..min födelsedagspresent ska äntligen utnyttjas..:))

Då kan vi snacka träningsvärk..efter det är det direkt till kursen där Vince ska vänta tillsammans med Cocotösen..om jag nu överhuvudtaget kan gå..det får vi se;))  

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards