Alla inlägg den 16 september 2010

Av Catja Lindeblad - 16 september 2010 16:04

I går blev en ofrivillig bloggfri dag..bredbandet fungerade inte..hur jag än gjorde..  

Undrar vad man gjorde när datan inte fanns..man måste sannerligen haft gott om tid..för en tidtjuv är den!

Nu greps jag näst intill av panik..kände mig helt avskuren från omvärlden:)

Är det klokt?!?!


Drog till backen med hopp om någon tvåbent/fyrbent..men icke..  

Tog tillfället i akt och tränade..och det var där missmodet kröp på..ingenting klarade vi av..jag är kass!!

Som straff för mitt bristande tålamod åkte jag kälke ner till ravinen..på rumpan..inte vet jag hur det gick till,plötsligt bara satt jag där o hej o hå vad det gick undan..stövlar är inte bra när man ska klättra..  

Det är ju så att skratt är förlösande och Vince och jag blev vänner igen..  

Men Vince min när jag kom rutchande ner efter honom är underbar..synd jag inte hade kameran då!

Mina stövlar behöver bytas ut, upptäckte att dom inte är vatten täta..  


Var och vaccinerade katterna och dom skötte sig bra, inget pip o gnäll;)

Men när Nora skulle ha sin spruta säger veterinären: oj vad segt skinn..är hon UTTORKAD?! sen i samma mening säger hon att det är inviduellt..äter o dricker gör hon, det vet jag men hur mycket, det vet jag inte..det blir till att vaka över henne som en hök;)


Djursjukhuset kan konsten att skrämma upp en..när jag skulle kastrera Melvin, säger människan som precis tagit M i famnen att: "du vet väl att birmor är särskilt känsliga mot narkos"..visste inte om jag skulle slita M tillbaka igen..nu gick det bra..men jag har inte vågat kastrera Nora..frågade lite runt detta eftersom jag hört att juvertumör är vanligt hos okastrerade honor..men det var bara om dom åt p-piller risken var större..

Fick vägt kissekatterna..Melvin 6 kg och Nora 3 kg..lite har hon gått upp sen sist,det lilla livet;)


Påbörjade städ igår.. slutade i soffan med en urkass-sjuk film..den mänskliga tusenfotingen..örk säger jag..


 Idag var en bra dag för träning det kände jag..;)

Packade väskan med kaffe och kaka och drog till Arrie:)

Överbefolkat med ungar, hundar, fiskare, hästar, joggare..ja det var ingen hejd på myllret..    

Jag bara undrar "JOBBAR INTE FOLK"??

Det är inte så att jag inte vill se någon människa/hund i Arrie ( bara nästan) men det är lite jobbigt när varenda vrå är upptaget..  

Gick till först till stranden, då kom en glad fiskare..Vince brukar aldrig bry sig om linan..men nu så..vi gick..    

Gick till "vårt" andra lilla ställe..där var det toabesök för ett x antal ungar:( vi gick..det tredje stället var det dagisbesök..vi gick..

Till sist hittade jag en stig och började gå nedför..o vips gör jag om samma sak som i går..åker ner i ett huj..   denna gång var det gott om taggbuskar:( men jag överlevde med skrapsår, rivsår och en taskig tumme..:) men kaffet fick jag dricka i lugn o ro och det var det värt;)  


Hade köpt kakor till Vince igår..kalkon o tranbär..han ratade dom direkt..jag kastade dem i sjön..men då minsann dög dom;)  

Gick sen tillbaks till dagisbarnen och hade lite träning där:)

Det gick alldeles utmärkt..rapportbocken är han fortfarande tveksam till men han tar den i munnen två mikrosekunder;)

Ungarna gick o vi hade platsen för oss själva..  

Grodjakt var det som var roligast idag..och jag håller helt med, tyvärr var dom alldeles för snabba för kameran..          


Fick klippt gräset och ÄNTLIGEN satt mina lökar..fick göra en rabatt större..så nu är där plats för fler:))

Trädgårdsstolarna insatta utom en..det kan bli fler trädgårdsdagar..pressening över bordet..ja nu är det höst.  

Middagen idag blir himmagjord kålpudding och äpplepaj med vaniljsås:)..

Bara inomhus nu som behöver sig en omgång..blir det inte idag, så blir det en annan dag;) tror jag ska ha det som mitt motto;))  

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards