Alla inlägg den 19 september 2010

Av Catja Lindeblad - 19 september 2010 21:34

I dag har jag kännt att jag lever och värre blir det i morgon..det är en säker gissning i alla fall;)

Jag snackar tur ridning på islands hästar..fantastiskt!!      

Fick gå ut och hämta hästarna i hagen och min hette Glampi..syrrans Eldur..      

Vi var sju stycken glada amatörer med olika ridkunskaper..jag själv har haft glädjen att rida islandshästar vid två tillfällen..syster yster har ridit mer..rena proffset;)  


Tränsa och sadla fick jag hjälp med, till viss del i alla fall..flickebarnet som hjälpte till, fick mig att själv sätta på tränset,lite svettigt var det ;) hästen var mer intresserad av att äta än att få den i munnen


Sen var det det där med att sitta upp på hästen, inte det lättaste och inte heller den smidigaste varianten, men upp kom jag, tyckte jag var nära att tippa över på andra sidan, denna gång skrattade inte syster yster som förra gången vi red, när vi efter pausen  skulle upp på våra hästar och jag glömde att vi hade lättat på sadel täcket och jag  hamnade under hästens mage..fasansfull upplevelse!!

Det var också den gången ledaren bad mig att inte ha handväskan med nästa gång;))


Vi red genom höllviken, ut på gator..över övergångsställen ner till havet och så tölta vi:)      

Tror att jag kom in i galopp för jag studsade som en boll på hästryggen och där kom lite panik, för jag var långt efter dom andra..

Lite italienska smakbitar och meditation och sen var det upp på hästen igen..denna gång kom jag upp på hästryggen vid första försöket..;)  


Nästan framme vid stallet igen fick vi hoppa av och leda hästarna..och det mina vänner var inte lätt, benen ville inte..        

Syster yster slängde av mig vid jägersro..:)


Vince kom med bussen tillsammans med Coco tösen..dom hade tillbringat eftermiddagen i Käglinge och där träffat på broder Malte:) vi var förvisade till läktaren till att börja med o där kollade vi in grundkursen..      

Därefter var det tukt o förmaning för oss och vi klarade inte mycket av vår läxa..Vince hade fullt upp med alla goda dofter av löptikarna, speciellt Diva var dagens kärlek och den var ömsesidig;) hade vi inte hållt koll hade dom sannerligen fullbordat sin kärlek..;)

Tufft för Vince idag..;) själv fick jag ta en värktablett innan jag gick igång..

Skjuts hem av Zindy och matte..det tackar vi för..ryggläge och stretching får det bli i kväll och så får jag hoppas man kommer upp ur sängen i morgonbitti..för nu är det dags att jobba..

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards