Alla inlägg den 6 september 2010

Av Catja Lindeblad - 6 september 2010 18:41

Det är livsfarligt att åka och handla växter..

All shopping är livsfarligt..i allafall för ekonomin..

Men växter i synnerhet, lökar och allt annat fint som man kan ha i trädgården och inomhus också föralldel..:)    

Man har en vision som inte alla gånger stämmer överens med verkligheten..i huvudet inbillar man sig (läs jag) att man har en stooor trädgård, obegränsat med pengar och en trädgårdmästare..;)  


Väninnan och jag styrde den fina lilla bilen till vellinge blomman..  

När jag kommer in på dessa stora trädgårdsvaruhus grips jag av ett stort habegär..inget förnuft i hela världen kan stoppa mig..inte ens väninnan, som jag för det mesta lyssnar noga på;)

Förra gången vi var där köpte jag massor med lökar,så många att jag har för mig att några inte ens kom i jorden för jag hade ingen aning om var jag skulle gräva ner dem..


I någon rabatt är det tre "lager" med tulpaner, därför att jag glömt att där redan fanns..;)  

Det förnuftiga hade ju varit att göra en skiss, så man vet..men nu är jag ju ingen förnuftig människa så jag kör helt på begär..;)  

Så 875 riksdaler lökar och växter och äntligen min hibiskus, en fin vit..

lökarn får jag ta och plantera i veckan...46 stycken lökar som ska ner i jorden..gud vet var..    


Efter allt detta ha begär var det ju tvunget att få något i sig också..har aldrig fikat där..varför begriper jag inte..det var verkligen jättefint på Idas cafe'..billigt och gott var det också..            

Växterna i jorden, lite omplantering var nödvändig..

Nu mat och sen får jag försöka fundera ut VAR lökarna ska ta vägen..;)

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards