Alla inlägg under april 2011

Av Catja Lindeblad - 3 april 2011 19:23

I dag har vi verkligen varit på tur..första omgången blev till Käglinge..ena grannen hängde på..  

Naturligtvis tog sig Vince ett dopp i dynghålan igen..   så det blev ett besök till sjön även denna gång..  

Kasper kom med husse..i bil..för promenad runt sjön med ev tillhörande dopp..vi, grannen,jag och Vince fortsatte vår färd..

En hel del hundar i Käglinge idag..en av dom var Sture...perfekt namn på denna hund..;)  

Två timmars promenad blev det minsann..tror nog grannen var nöjd..


Lite träning på det..  

Sen bar det av till Toarp..två hus till salu där och jag var ju tvungen att ta en titt..även fast jag vet att inget händer på den fronten..vill ju liksom fortsätta med mina 67% och det går nog inte om man köper hus..;)

Det ena huset kunde jag slänga ur hjärnan direkt..  

Man brukar ju säga att kort ljuger aldrig..men det är inte sant..kort ljuger hur mycket som helst..:)

Men det andra..Mmmm..ja, det var fint..ett litet på 67 kvm..och då blev det kris direkt..var skulle jag haft alla mina grejer..fast det fanns ett stort förråd..;)    

Detta hus har dom jobbat på bra med, kommer ihåg hur det såg ut innan renovering..ligger alldeles i närheten av solgården och där gick jag mycket förr när solgården var igång..  


På väg till Toarp gick jag genom backen och hade tur att träffa både Fixa, Floyd och Aja..pågarna var rätt tuffa mot stackars Fixa som sprang allt vad skinnet höll..;)             


Lite platsliggning blev det med gänget..Fixa agerade störning och det funkade hur bra som helst..vovvarna låg kvar..;)  


Något som jag absolut skulle skaffat mig om jag blev med hus är höns..;)

Såg några så fina i ett hönshus i EKO-byn..jättefina..!            


Väl hemma var jag tvungen att sätta mig och vila mina stackars värkande ben..tre timmar denna gång..och det kändes..;)  

En härlig dag trots regn och brist på sol..jag behöll gympa dojjorna på och det funkade hur bra som helst;)

Våren är här för att stanna!  

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 2 april 2011 19:50

En fantastisk dag..lite dis när vi styrde nosen till Käglinge,   men det lättade upp och solen tittade fram..hade bara en kofta på mig, jackan var knuten runt midjan..och GYMPA SKOR..  

Naturligtvis greps Vince av badyra och kastade sig ner i en håla fylld med illaluktande vattengoja..så vi gick till sjön..tänkte att nu är han ändå blöt så det kan kvitta där kan han skölja av sig det äckliga..och visst han var inte nödbedd..  


 Vid parkeringsplatsen, precis innan sjön, har vissa individer använt densamma till soptipp..   så när jag kommer ner till sjön och ser att ett gäng står där och kastar i något som för mig ser ut som en gul plastpåse..då häver jag upp min ljuva stämma uppeldad som jag är.."det finns soptunnor här"..det var bara det att det var en grästuva..

Återigen påminns man om det här med glasögon..tur dom inte tog upp en pistol och sköt..man kan bli dödad för mindre nuförtiden..


Vince hoppade i och plaskade runt och ja lukten försvann lite grann i alla fall..  

 

På väg tillbaka tränade vi lite och stannade till vid "grodans hus" och det var tur det, för plötsligt stod broder Malte där..   det blev ett varv extra i fårhagen..  

Fast inte var dom så särskilt intresserad av varandra..Vince till och med morrade åt broder Malte..   men JAG tyckte det var himla roligt!

Vince är en riktig tjockis i jämförelse..Malte är kinkig med maten..och det är Vince INTE..:)    

Malte har nog gått upp lite med vikt sen sist jag såg honom..men han har mer att gå upp..  


Trädgårdsarbete blev det också och putsning av fönster..ja, idag har överträffat mig själv..;)  

Grannen talade om att Hubba Bubban mår bättre idag..TACK O LOV..!

Planterat penséer och klippt ner fjärilsbusken..tror nog den är död..:(

Nu får jag avsluta dessa flitiga timmar med att diska..och det är så jäkla tradigt!!  

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 1 april 2011 19:50

En ledig härlig fredag..   som började molnigt och blåsigt med typ fem sekunder sol för att bli en solig eftermiddag och hyfsat "varmt"

Det gjorde ingenting att det var blåsigt och molnigt för vi hade träff med förmiddags gänget..Floyd och Aja,   en gammal bekanting strosade också förbi..Trille..

         

Något som helt fallit ur mitt minne var kloklipp..varannan torsdag i min djuraffär och jag hade glömt..så när jag var nere och beställde foder beklagade jag mig över mitt bristande minne.."inga problem sa dom, kom du 17:15"..så bra det är att vara V.I.P kund..;))    

Visst kunde jag klippa själv..men OM jag klipper fel, VET jag att det blir hysteri (från min sida) och då kan jag glömma Vince lugna trygga tassräckning..    

           

När solen sen kom så var det egentligen meningen att jag skulle räfsa och röja lite i trädgården..men så satte jag ut stolarna och det såg ju så inbjudande ut att jag var tvungen att sätta mig där och njuta med ett glas pilsner..ja,nu är det banne mig vår!!          

       

Min finaste granne Hubba Bubba är inte riktigt kry..   han har fått op bort mandlarna och det gick inte riktigt som det skulle..väldigt fula bakterier, den stackaren hade fått bli sövd igen och ny antibiotika..

Finaste Hubban..han har gått ner i vikt och man ser att han inte är på topp..men han visade visst intresse för den skällande grannen Sigge..;) och han gjorde några försök till hopp tillsammans med Donna och Elsa-Tindra..så det ska nog gå bra..  

Sigge's människor har satt extra staket..allt för Elsa-Tindras skull.. det har åtminstone inte jag gjort..;)        


Inget vettigt har blivit gjort idag och det känns jäkligt skönt!!

Tjingeling!




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards