Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

En fantastisk dag..

Av Catja Lindeblad - 11 februari 2010 18:41

Sol..kallt..gnistrande snö..Käglinge

Dit styrde vi våra nosar, träffade inga andra..varken folk eller fä..alltid väldigt glest med folk på vardagen,desto mer på helgen.   Massor med kaniner var där förstås..och vi fick öva..Vince löd väldigt bra må jag säga..ville väldigt gärna jaga dom..men löd både min röst och visselpipa.   Det är sådana här dagar man är dubbelt lycklig...           På väg hem efter 2 tim och 30 minuter fick jag se ett igensnöat fågelbo..även dom..   Väl hemma fick jag förnyad kraft och torkade golv och plockade undan alla Vince grejer, katterna har inga leksaker längre,dom flesta är söndertuggade(av Vince) el söndertrampade( av mig) Fick ner till konsum för att inhandla fröer till fåglarna, dom är faktiskt tillbaka trodde dom frusit ihjäl hela bunten, så nu får man se till att där finns käk.

Nästa tur på em, blev slingan uppe vid backen     Ser att jag inte ändrat klockan på kameran, en timme innan ska det ju vara!

 

 

Nu så är det dags att ta itu med disken och sen lite träning med vince(hemmaträning) sen slänger vi oss i soffan..djuren gör det i alla fall få se om jag får plats!   Tjingeling!!

 
 
Mia

Mia

12 februari 2010 08:02

Hejsan.
Tack för titten hos oss, vilka underbara bilder på en vacker hund och vackra katter det fanns här :)

Hälsningar Mia

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
Caroline

Caroline

12 februari 2010 09:39

Vad avundsjuk jag blir på dig som kan ha vovsingen lös sådär. Vi har kämpat som galningar med långlinor och allt men det känns störtomöjligt. Han sticker som ett skott när han blir lös. Jo, han kommer förstås tillbaka- sprudlande glad- men inte när vi kallar. Dessutom blir han helt blockerad av vilda djur, det är som att dra ner en rullgardin för ögonen, han varken hör, ser eller känner. obehagligt eftersom jag är orolig att han i ett sådant tillstånd sticker så långt att han inte hittar tillbaka eller skadar sig på vägen. Han gjorde aldrig detta första året, men i våras fick han en blackout och stack efter en svan i havet (trots att vi gått vid stranden nästan dagligen!). Jag trodde på fullaste allvar att han skulle drunkna eftersom han var helt bortkopplad i hjärnkontoret. Han bara fortsatte ut trots att han var så matt att han var mer under vattnet än över. nu släpper vi honom bara i inhägnader, vilket naturligtvis bara är att sopa problemen under mattan....

http://setterfalcon.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards