Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Catja Lindeblad - 18 februari 2010 15:42

I går bakade jag kakan..   tänkte först baka den nu på morgonen..ställa klockan, gå upp tidigt..men tog mitt förnuft till fånga, vilket var tur, för jag glömde ställa klockan och vaknade vid 9 tiden, 11 hade vi stämt träff.

Nu kan man ju tänka att 2 tim är gott om tid,men inte här hemma inte...

Kom senare än A-K som redan stod o väntade, oftast är det jag som är först..men nu gjorde jag vänninan glad som fick vänta på mig;)  

Gick över golfbanan och det var bra för vadmusklerna, så djupt med snö.  

Hundarna skötte sig perfekt i dag, bäst var Coco..inga långa rymmnings attacker, det var nog för jag hade gott godis med till dom, Vince var nog mer på språng, mycket fasaner på stigen och det var han MYCKET intresserad av, min röst struntade han i, men visselpipan..tack o lov för visselpipan, då kom han på studs (nästan)  

Överdragsbyxorna hade jag på mig, tänkte att det var bäst om jag druttar i backen igen.

Var rätt kallt också..  

Gick ner till sjön där vi fikade, vi hade nog kunnat gå över till bastu stugan men det gjorde vi inte utan vi satt oss på tidningar i snön ( tokiga människor)    

Vince var ute och trippade lite på isen, men annars höll dom sig hos oss, ville väl inte missa min saffrans kaka som faktiskt var riktigt GOD!!  

Tänk det är nog första gången jag lyckas sådär riktigt bra med bak.

Så särskilt lång blev inte vår fika stund 2 koppar och 2 skivor var blev det, sen kröp kylan in både här o där.

På vägen hem "snackade" vi lite med hästarna som stod där, tyckte synd om dom,  visserligen hade dom täcke på, men ändå..  

Coco gillar verkligen inte hästarna..men vince tycker dom är helt ok..lite foto på dom blev det.    

Värme o mer kaffe hos A-K och sista bitarna kaka..  

Nu väntar lax i folie med purjo och tomat...o snön den faller;)

Tjingeling.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards