Alla inlägg under februari 2011

Av Catja Lindeblad - 7 februari 2011 18:26

Tänk om man lagt all den tiden jag tillbringar framför datan, till något vettigt..som t.ex träna..ja Vince alltså, jag tränar INTE..det är ett gammalt löfte som jag håller benhårt fast vid..

Nä, jag menar Vince..han skulle vara i eliten då..lydnads eliten..fast då skulle han förstås få haft en annan matte..en som FATTAR lite bättre..


"Stanna" kommando..det har han varit jäklig duktig på..skriver "varit" för idag sket han i mig och flög som en hind fram till SESSAN och ELLIOT..

Det får förvisso vara förlåtet för det var kul att träffas..men ändå..T viftade våldsamt mot Vince så han kom tillbaka och vi kunde ta det från början..;)


Sen körde vi lite inkallning..och han kom in på sidan med det där lilla hoppet som jag älskar..;) så ska det nog inte vara om man tävlar..(hoppet)..men jag gillar när han ser ut som om det är det bästa han vet..

Bra att köra lite sånt när han är upptagen av andra hundar..

Det säger vi alltid, både på förmiddagen och kvällar..man skulle träna tillsammans..:)


Förmiddagen höll jag på med target..Vince ska nudda kulan..jo men visst, han mer än nuddar..han näst in till sväljer den..och det är ju inte meningen..


Sen körde vi kontakt, kontakt, kontakt..

Träffade på Floyd och Kasper så det blev lite spring..   sen tränade vi igen..fast mest blev det balans övningar..tycker det är så kul att Vince ger sig på ALLA stenar o stubbar, kvittar hur svåra dom är att komma upp på..det gjorde han inte förr..    


Har handlat en jacka en lysande sådan och vi är nu tre på backen som syns på långt håll..samma färg..;)

Handlade lite annat grejs till Vince..koppel och halsband som han bara ska ha på jobb..en fleecefilt..o ja allt annat oväsentligt..;)


Middag i ugnen..lax i folie..;)

Sen får jag ägna mig lite åt dom andra hårbollarna..    

Tjingeling!


Av Catja Lindeblad - 6 februari 2011 18:42

Så har vi då äntligen kommit igång..inget snökaos..sjukdomsfall..osv..

Sonen och svärdotter körde, TACK! (igen)  

Vince och jag gick in i "klassrummet"..ungarna fick gå och fika..;)


Träffade två av våra klasskamrater..en pudel och en fralla, den tredje hade bytt dag..

I andra gruppen är dom tre stycken varav en av dom råkat ut för min värsta mardröm: attackerad av kamphund..47 stygn-hunden..13-ägaren..FASANSFULLT!!

Gör mig ännu mer "fobisk" över dessa hundar..  


Trevligt var det att äntligen få komma igång..passivitets träning på Vince..han har glömt..;)han blev störtkär i frallan och kunde inte slappa av..o ja, hon VAR söt..;)  


Mycket att träna på nu..det mesta tror jag nog han kan, mycket av det har vi tagit i lydnads kurserna..men jag har varit slö och slapp och efter krasch landningen i lydnad 1 har jag nog inte tyckt det var så kul..inte Vince heller..klickern har fått oss tillbaka..han blir så taggad när jag tar fram denna lilla manick att spott o slemm flyger vida omkring..;)  


Gå fint är nog vårt värsta..där tror jag vi får kämpa..jag är kass, han är kass, pga jag är kass..

Fick köpt en target stick..läste i min lånebok att det kan vara till hjälp i linföring..  


Fick tips med apportering..Vince har inte velat ta apportbocken..men han bär vantar och annat grejs och det är det som gäller..att hämta och LÄMNA..Vince lägger bara det på marken när han tröttnar..


Fick tagit några kort..fem stycken..med tanke på att jag kan ta 147 kort på en timme var dessa fem rätt mesigt..men jag tänkte att jag får väl hålla låg profil till att börja med..tids nog får dom veta hur knäpp jag är..;) halvtaskig kvalite' på korten blev det också..glödande ögon..        


Förmiddagen blev backen och jag träffade på Busan och Fixa..    


När jag väl stod på trappan där hemma..så kom han.."slaktaren"..har inte sett honom på ett tag..har hört talas om honom men trott att det var en annan av dessa kamp hundar som bar detta namn..men det var HAN.. det berättade "glada hundgänget", Dogo argentino..eller vad nu denna ras kallas..har fått till mig att han blev kastrerad och mildare till sinnes..men jag kan berätta att nån mildhet kan jag inte säga att jag såg..är bara tacksam att Vince inte sa ett enda knyst..och att dörren var bakom mig och öppen..


Ingen träning i kväll..det blir solsidan och soffan..Vince har redan loggat ut..  

Tjingeling!




Av Catja Lindeblad - 5 februari 2011 18:05

Denna dag, liksom alla dagar..svisch..!!

Nu kom jag upp sent ( som vanligt) och innan kaffet och allt det där som jag pysslar med på morgonen var gjorda, så var klockan hur mycket som helst..  


Stack och handla..och det enda som jag egentligen skulle komma i håg..det glömde jag..

Lite träning med Vince..resultatet: en till borttappad klicker..:(


Lite panik nu..Landskrona i morgon och nu tänker jag på alla timmar jag INTE tränat..

Nåväl..måste varva ner och tänka:" går det så går det"..tänkte jag med lydnad 1 också och det gick sannerligen åt skogen..;)

Ingen skugga ska falla på Vince..helt o hållet mitt fel..

Sonen kör oss imorgon och det är jag tacksam för..sparar MYCKET tid på det..tågresa och buss hade det blivit annars och när jag tittade på resvägen så skulle det bli runt två timmar, för att inte tala om STRESSEN att lokalisera rätt tåg o tid och allt det där..och så vimsig som jag är hade vi säkert hamnat helt fel!


Var uppe på backen i eftermiddags och nu är det faktiskt ljust till efter 17..UNDERBART!

Träffade Sheila, hon kom smygande bakom oss och jag hörde inte ett dugg,upptagen som jag var av att lägga godis i trädet..    

Kärt återseende och Vince blev glad..har inte träffat Sheila på länge..

Coco tösen..min favotös har jag inte träffat på länge heller..men där har det varit löp på gång..men snart så..;)  


Gnällde lite över all gegga som var i Vince's päls..men allt är relativt..gegga i Sheilas päls är mycket värre..  

Det är det värsta denna årstiden..all denna GEGGA..och GRUS..spelar ingen roll om jag så dammsuger varje dag (gör jag inte) så är det grus överallt ändå..  


Har letat mig fördärvad efter blomsterpinnar..vet att jag haft några liggandes..det är konsekvensen av min kast iver..så det är bara det, att man ska INTE kasta NÅGONTING..man vet aldrig när man behöver just denna grej..:)


Tjingeling!



Av Catja Lindeblad - 4 februari 2011 23:51

Äntligen fredag..och ledig fredag..ännu bättre..;)

Mina planer för denna dag var storslagna..i morse..

Tyvärr höll det inte hela vägen..vaknade inte förrän efter fyra..

Fattar inte, jag sover längre och längre när jag gått av..förr kunde jag gå upp vid två och vara vid gott mod..nu blir det sällan före fyra och det känns nästan som om man festat en hel vecka..bakfull med andra ord..;)

Så jag satt mest och hängde över kaffekoppen..en tur med Vince, sen hängde jag igen..över nästa kaffekopp..

Sen lyckades jag masa mig över till soffan för att se let's dance..

Middagen intogs halvliggande i soffan..

Vilket liv..;)

Tur är att Vince också är en nattarbetare..han var lika slö han..  


Katterna däremot önskar nog en annan matte..

Att det regnade..ösregnade gjorde nog sitt till..man blev inte på ett sprudlande humör precis..


Tur att man är ledig ett par dagar..att hämta kraft..

Min ena granne var nära att bli ägare till en iller..vilket fick mig att tänka på Billy och skit-Olle..

Billy var en synnerligen trevlig representant av iller..en albino, en hona, trots namnet..

Var god vän med Zeb och gillade att mysa..  

Denna iller var inte min men tillbringade en stor del hemma hos mig..

Sen var det då Skit-Olle..denna iller var min..fick honom i present..en hane..  

En liten skit som knappt öppnat ögonen när jag fick honom..söt och go mot oss..men såg Zeb som ett möjligt byte..  

Så när han blev könsmogen var han en jakt iller ända ut i tassen..han fick komma till ett hem på landet och Zeb kunde andas ut..  

Så mitt tips till granne var att tänka sig för..


Ingen bra ide' att köpa djur till folk som present om man inte önskar det..

En gång fick vi ankor..40-års present..dom var dessutom levandes och panikslagna och det var hur hemskt som helst, fick ha dom i badrummet medans vi funderade ut vem som skulle kunna ta hand om dessa stackare..skitit i hela huset hade dom också gjort och folk skulle dyka upp när som helst..och jag var så arg, så arg..stackars djur!

Nu är det dags att kasta sig i säng..men först en tur med Vince..och det regnar fortfarande..:(

Tjingeling!





Av Catja Lindeblad - 2 februari 2011 13:58

Så har banken gått i graven här hemma..inte spelar det nån roll att man skriver på protest listor..det var förstås redan bestämt..klappat o klart..

Inte har vi fått ny bankomat heller..


Halt som sjutton i går kväll så sista rundan där 01 var en promenix med ben och höfter som insats..och inte har jag köpt broddar..undrar när jag kommer till skott med det..?

Förmodligen till sommarn..men då är jag förberedd till nästa vinter..;)


Undrar om vi får en släng av den hemska stormen som snart ska dra in över Australien..mycket sånt nu..katastrofer av olika slag..


Drog till backen..lite senare än jag brukar så jag trodde inte att någon skulle vara där..men visst var dom där allesammans..Floyd, Aja och Kasper..      


Idag blev Kasper ordentligt mobbad, så vi fick gå in och bryta, även i hundvärlden...

Varsin boll hade dom men så klart skulle alla ha samma..  

Slängde iväg Vince's boll men det enda som hände var att jag nockade mig själv..så jag överlät bollgrejset helt till hundarna..  

   

Hämtade mina böcker..nu jäklar ska vi bli proffs..;)  

Befann mig plötsligt inne på kondiset utan jag hade en aning hur jag kom dit..en fastlags bulle idag igen..:)  

 

Nu slänger vi oss på sängen och läser klick o trick..och fattar inte Vince, så får han läsa det en gång till..!!

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 1 februari 2011 18:52

En trevlig dag på sta'n tillsammans med C..

God mat på gamla Golden day's..har säkert legat många krogar där i mellan..men för mig är det Golden day's..numera Rose garden..thai buffe'..många olika rätter att frossa i och nu severar dom pilsner också, vilket vi tackade och tog emot..;)

Timmarna drog i väg och vi avslutade med en pilsner på bullen..kära gamla bullen..det märks man inte har varit ute på ett tag..fick nästan nostalgi kick när vi gick in där..


Fick lämnat C vid en klädesaffär och ila till bussen och hem till Vince..det är sällan han är ensam hemma,och han klarar det fint.. ligger oftast och sover men när tiden började närma sig 5-6 timmar då fick det vara nock..även om jag ville hänga med in och kolla lite fynd..;)


Lyckades stampa på en stor HUNDSKIT på vägen in..och märkte det inte förrän jag skulle ha av mig stövlarna..F.A.N.

Själv är jag minsann så noga med att plocka upp, så man blir rent förbannad när inte alla gör det..

Hoppas inte det är ett omen för februari..skitmånad??


I morse hade vi turen att träffa Floyden:)    

Så killarna fick kuta runt lite..och jag fick en pratstund..;)        

Dimmigt och trist väder idag igen och HALT..

Längtar efter SOL..var ute i trädgården och kollade runt, letar efter min jul ros..men ingen skymt av den, hibiskusen verkar ha klarat sig, om den inte dör nu förstås..för jag vet inte hur många gånger Vince har kissat på den..  

Tänker på varma dagar med "glada hundgänget"..åh underbart!    


Nu lite skönhetsvård och klick träning..höger vänster..;)

Tjingeling!










Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards