Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Ullared..

Av Catja Lindeblad - 16 april 2011 22:05

Då har jag också varit DÄR.. ULLARED..  

Förr hade jag ingen tanke på att besöka detta shoppingmecka..  

Men så kom det på tv..Morgan, Ola-Conny (min favorit;) Boris och alla dom andra härligt speciella människor..och jag var fast..och jag tvingade fram ett löfte från sonen, att vi bara måste åka dit och DU får köra..sonen lovade..och faktiskt kom vi iväg..;)

Ingen kö när vi kom fram..men vi startade tidigt, väldigt tidigt och sonen knorrade inte ett dugg över att behöva köra sin mor till Ullared klockan 06 en lördag..det kallar jag god uppfostran..


Tyckte det kändes både lättsamt o fritt inne i varuhuset och startade lite mjukt nere på djuravdelningen..sen kom alla människor..

Var tvungen att sammankalla till krismöte vid 10:30 vid pelare H6..det var efter jag med berått mod kört på en tant med kundvagnen..blodsockerfall..

Sonen såg lite blek ut, svärdotter likaså..så det blev att ta fika stället i besittning, efter detta var vi fulla av energi..  

Att prova kläderna var inte att tänka på..lååånga köer..så det blev att ta "ögonmått" men jag kan säga att det var tur att jag inte köpte mer kläder än vad jag gjorde..mitt ögonmått stämmer inte överens med verkligheten..och den blå/vit randiga sjömansklänningen..vad i hela fridens namn tänkte jag där????


Fick valuta för allt besvär när mina ögon föll på ett berg av bullar, för bakom dessa lurade Ola-Conny..;)    

Kort o gott en trevlig dag med shopping och mat och trevligt sällskap av son och svärdotter..

Vincent hade det gott och bra hos bästisen, Cocotösen..tre timmars tur till Käglinge är inte fy skam..      

Ajas matte är återfunnen och kommer snart att sälla sig till förmiddags gänget..skönt, ordningen återställd..  

En ny förmåga kom upp på backen häromdagen..åh, alla dessa valpar..underbara!!        

Nu tänker jag gå ut sista turen med Vincent och placera denna trötta kropp i sängläge..  

Tjingeling!



 
 
Linnea

Linnea

17 april 2011 19:26

Det är bara roligt att passa vimsiga Vince :)

http://tassarna.weebly.com

 
Ingen bild

Catrin

20 april 2011 10:32

Ha ha ha ha, tycker du ser lite generad ut ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards