Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Catja Lindeblad - 31 januari 2011 18:42

En ynka dag kvar av denna eländiga månad..:)

Helgen avklarad och glad är jag..

Vince är också glad..han har varit rätt trött..tre nätter på raken är jobbigt även för en blivande(?) vårdhund..även om han inte har allt för mycket att klaga på..kramar och klappar och godbitar hela natten lång..  


Kämpar med tiggeriet..inte allt för lätt..mitt fel såklart..och dreglandet..;) får nog sätta haklapp på honom..


I fredags precis när vi skulle sticka iväg, så tittar Vince på mig med ett öga som såg alldeles förfärligt ut..det hängde, var rött och svullet..det kom bara precis så där..helt plötsligt..

Mina tankar gick då direkt till katterna..men dom var helt oskyldiga..Nora hade visserligen svassat runt Vince och buffat och pussats..   men inga våldsamheter   och Melvin hade inte ens varit i närheten..  

Under natten försvann det röda och svullna och på morgonen såg allt ut som vanligt..

Tror kanske att Nora var skyldig till att ha tappat ett kg hår i ögat på honom..i alla fall några hårstrån..

Vet när jag använde linser, så lyckades alltid något katt hår komma i mellan..och det är INGET KUL..


Hade hoppats på sol idag när jag gick av..men icke..det var grått och trist i morse och tur var väl det, för inte kom jag upp som jag skulle i eftermiddags..vi snarkade länge Vince och jag..

För jag hoppades på samma fantastiska morgon som i söndags..så vackert..en röd soluppgång..


I morgon ledig dag och träff med C..och eftermiddagen i träningens tecken..förhoppningsvis..

Har beställt lite böcker om klick träning..så jag fattar lite bättre..;)


Ser att byggandet av mässhallarna håller på vid jägersro..nära och bra när det är hundutställning och ledig då är jag också..;)


Nu käk..lax i folie..vad skulle jag göra utan denna rätt..

Sen blir det att fixa undan allt som ligger huller om buller ÖVERALLT..fattar fortfarande inte hur det kan bli rörigt när man inte är hemma..ett av livets mysterium!

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards