Alla inlägg under februari 2010

Av Catja Lindeblad - 13 februari 2010 08:13

  Första passet avklarat..o äntligen hemma, missade först den ena bussen och sen när jag nästan var framme vid jägersro, så pep den bussen också iväg..så där stod vi...

Men hem kom vi...till sist.

Katterna har haft fest här i natt, tulpanerna låg på golvet, duken låg i en hörna, vasen hade konstigt nog klarat sig..och det var jag tacksam för.. hade INTE klarat några trasiga trampdynor..

Nu har samtliga djur fått mat o puss på nosen, så det är dags att hoppa i säng..en efterlängtad sådan!  

Tjohopp

Av Catja Lindeblad - 12 februari 2010 12:14

  Jaja minnsan det blev en kaka idag också...en kärleksmums..måste bygga upp fettdepån nu när det är så kallt;)) och mer snö är ju på intågande..ok nu får jag ju hålla med  antisnö representanterna..nu kan det ju räcka med snö..låt det som ligger, ligga och kom med sol.. som det var igår..härligt.  

Jobb i kväll..två nätter..alltid den dan jag ska på, får jag eld i baken, då är det sååå mycket jag ska göra..behöver den där "piskan" på ryggen.  

Sedvanlig tur med Vince och det började till att blåsa upp med kalla vindar..mötte Trille med både husse o matte, så det blev lite bus ( för hundarna)  

Fika på det..och man får verkligen skynda sig för alla tre odågor är tiggare..mitt fel så klart..för hur kan jag motså??

Tycker inte att det gör så mycket när det bara är vi, men när det kommer folk är det klart inte lika kul.  

Vince är åtminstone på golvet, men katterna hoppar lite hur dom vill..o vankas det godsaker..då jäklar en strid på liv o kniv.  

Nu ska det kammas katter..  

Tjingeling.

Av Catja Lindeblad - 11 februari 2010 18:41

Sol..kallt..gnistrande snö..Käglinge

Dit styrde vi våra nosar, träffade inga andra..varken folk eller fä..alltid väldigt glest med folk på vardagen,desto mer på helgen.   Massor med kaniner var där förstås..och vi fick öva..Vince löd väldigt bra må jag säga..ville väldigt gärna jaga dom..men löd både min röst och visselpipa.   Det är sådana här dagar man är dubbelt lycklig...           På väg hem efter 2 tim och 30 minuter fick jag se ett igensnöat fågelbo..även dom..   Väl hemma fick jag förnyad kraft och torkade golv och plockade undan alla Vince grejer, katterna har inga leksaker längre,dom flesta är söndertuggade(av Vince) el söndertrampade( av mig) Fick ner till konsum för att inhandla fröer till fåglarna, dom är faktiskt tillbaka trodde dom frusit ihjäl hela bunten, så nu får man se till att där finns käk.

Nästa tur på em, blev slingan uppe vid backen     Ser att jag inte ändrat klockan på kameran, en timme innan ska det ju vara!

 

 

Nu så är det dags att ta itu med disken och sen lite träning med vince(hemmaträning) sen slänger vi oss i soffan..djuren gör det i alla fall få se om jag får plats!   Tjingeling!!

Av Catja Lindeblad - 11 februari 2010 10:01

Sista lediga dagen innan två arbetspass...

  Så då gäller det att njuta..fast det är det enda jag gör med tanke på tvättkorg och saltfläckiga golv..fick i alla fall dammsugat, satte den så fint vid dörröppningen så det var stört omöjligt att missa, jag snavade över eländet o till sist blev det dammsugning av.

I dag är det sol minsann och rätt kallt..härligt..har sprayat tassar så det blir käglinge el Arrie.

Läste i tidningen att 13 nattssk ska bli 6 st och serva hela Malmö..jisses..hur ska nu det gå då..tycker dom har fullt upp redan som det är nu..  Tjingeling!!

Av Catja Lindeblad - 10 februari 2010 23:26

Ja.. jag är fullständigt off alltså..alla foton för Feb försvann...

Tänkte att "inte behöver jag ha så många foton liggandes i arkivet"

Tog bort dom, och givetvis försvann alla från inläggen också! Så efter mycket huvudbry är dom tillbaka..så gott som i allafall, inte kom jag ihåg exakt.. så några nya har nog tillkommit.

Nu är det dags för sista turen med Vince och sen hopp i säng!

 

Av Catja Lindeblad - 10 februari 2010 14:14

      I dag fyller denna pärla 9 hela månader!

 Det firade vi naturligtvis..han fick ett ben..sen delade vi på en fastlagsbulle.alla tre..inga problem..katterna fick en klick grädde, Vince fick locket och jag resten..rättvist? Absolut!              

Var ute "bara" 1 timme o 30 min, blåste..o kan ni tro det snöade;)) Var första gången denna vinter som jag frös om fötterna, men det är nog för att alla goa varma strumpor ligger i tvätten..också ett projekt jag måste ta itu med

har varit väldigt lat denna lediga vecka, åtminstone på hushållsfronten.  

På väg hem, precis när vi kommit ner från fältet hördes ett förfärligt vrålande, en mansperson brölar allt vad han kan: HIT..hjärtat stannade nästan i bröstet på mig, tänkte att nu är det nog nån fullständigt livsfarlig hund som kommer

Men det var Cindy med husse och Cindy höglöper, men han hade henne lös trots stränga order från matte att INTE..      

Vince stannade o satt fint tills jag kunde koppla, men sen hängde han i kopplet som det gällde livet och gnydde o gurglade som jag aldrig hört dess like, så vi gick åt var sitt håll rätt snabbt.    

Vince har fått en fix ide`att man ska hålla tuggbenet åt honom medans han tuggar, så igår när jag kämpade för att se tv (vilket inte är lätt när ALLA djur kravlar på en) höll jag det till honom o han tuggade o tuggade..tills han tuggade på min TUMME o det kan jag lova gjorde jäkligt ONT, blodvite uppstod och nu får han minsann hålla sitt ben själv;)    

Nu är det dags för lite skönhetsvård på samtliga djur.

Tjolahopp.

Av Catja Lindeblad - 9 februari 2010 13:02

I dag vaknade vi rätt sent..som tur var så var åtminstone nåt djur vaken och kunde slå larm..o det var INTE Vince ej heller Nora som också älskar sängvärme.

Melvin.. han gav hals.. det gör han allt som oftast nu, det är mycket nu med alla katter som springer runt huset och skriker, han är kastrerad..men det bryr han sig inte om, utan galer han också  

Tar jag ut honom blir han djupt förnärmad och vill in igen.

Men upp kom vi, frukost serverades, sen ut..tänkte ta Arrie har inte varit där på länge, men kom på att jag inte sprayat Vince tassar och då blir det mycket isklumpar så det fick bli backen,då har vi inte så långt hem om det blir för besvärligt.        

Träffade på Buck med matte..kul.. det var ett tag sen sist.

Glömde bort kameran(hör o häpna)så det blev inget på Buck, men jag får en ny chans imorgon då vi träffs igen.  

Har nu satt dammsugaren i dörröppningen så att jag inte ska "missa" den..så det är väl bara att gå i gång..    

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 8 februari 2010 19:11

   

Denna dag började bra..kletade på zon gel på tandborsten istället för tandkräm..kan lova att det var inget gott..så är det när man inte ställer grejer på sin plats.

Pratade med syster min igår..så nu har jag lovat att inte skriva så mycket om att jag ÄLSKAR snön..hon menar att det är provocerande och tar fram alla mörka tankar...;-)

Ja..ja..därför gick jag o Vince ut för att hitta några vårtecken att glädja systern med     Hittade absolut inga där ute...men hemma i min lilla trädgård..simsalabim..det ÄR på gång     Längs med husväggen kämpar dom sig upp..o det är ju härligt (faktiskt) så hys ingen fruktan gott folk..det är på gång..

Sen var det dags för personalmöte och Vince fick stanna hemma..behöver låta honom vara ensam lite också, det är rätt sällan han är det, åtminstone nån längre stund.

Nu efter en tur med Vince är det dags för lite käk.  

Tjolahopp!!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards