Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Arbetslös?

Av Catja Lindeblad - 2 december 2010 17:45

Vitt..vitt..vitt..  

Allt detta kämpande fram i snön tog ut sin rätt och jag vaknade sent i morse..fast jag kan nog inte skylla på snön..snarare att jag inte kommer i säng i tid..det spelar ingen roll att jag planerar att gå och lägga mig tidigt..jag verkligen VILL lägga mig tidigt..somnar ändå vid 02..

Ibland önskar jag att jag hade en hund som stod och vrålade på en klockan 06..nä förresten det gör jag inte..;)


Snön har till och från vräkt ner här hemma och det börjar likna vid samma som i fjor..och jag hoppar jämnfota av glädje..som straff för denna glädjeyttring blev kursen inställd i morgon..

Hade det på känn..

Fick arbetsuppgifter att jobba på och tips på böcker: hund på recept och "skjut inte hunden" det kommer att bli min jul lektyr..;)


Våra arbetsuppgifter blir "kontakt"..mycket kontaktövningar både med klickern och utan..

Att gå med ett "leende koppel" jo tjena..vårt värsta..mitt bevis på misslyckat "ledarskap"

Men skam den som ger sig, det är bara att jobba på..

Det verkar som om Vince tycker det är kul med klickern..eller är det jag som tycker det är kul och då gör Vince det också..så är det nog..;)


Syster yster ska på julbord i kväll..frågan är om hon kommer hem med bussen..det kanske ringer på dörren i natt..vem vet..:)


Fick hört idag att banken här ska läggas ner..så förbaskat tokigt..hur tänker dom nu då..så mycket det byggs här ute..klart det ska finnas en bank..


Ännu mer uppkörd blir jag när jag läser på nätet om en man som hittats död..ett helt år tror dom att han legat..1 år..hur är det möjligt!!?

Tur man har sonen och några till som håller koll på en..;)  


På väg till affären idag så träffar jag på min lilla kompis..han är i fem årsåldern..och gillar Vince JÄTTEMYCKET..

Pojken: jobbar inte du?

Jag: jodå

Pojken: min mamma tror du är arbetslös

Jag: Jaså, men jag jobbar på natten, sover på dagen

Pojken: vad gör du uppe nu då..

Jag: man är ledig en del när man jobbar natt.

Pojken: fast jag tror samma som min mamma..min pappa tror också du är arbetslös...

Vet inte ens vem som är pojkens föräldrar, dom bor området efter mitt..men folk har koll på en sanna mina ord..;)  


I dag har det blivit backaturer..      

Försökt göra trädgården framkomlig, matat mina fåglar       och snackat med Hubba Bubba,   finaste Hubba..;)     och hans moster..;)    

Nora ville ut..och det fick hon,   lika snabbt ville hon in igen..inget väder för en soffpotatis..;)    


Nu pannbiff med lök..himmalagat..;)

Sen skönhetsvård på samtliga djur..och mentalt tänka jobb, jobb, jobb...för nu är det dags att gå från arbetslös till arbetsför..;) fast bara två pass, sen är jag arbetslös igen..;) tack o lov för 67% !!!!

Fast vi har ju vår träning..yrkesutbildning för hund och förare, som det står i pappret..häftigt!


Tjingeling!


 
 
Ingen bild

Catrin

3 december 2010 10:21

Ha ha, verkar vara en härlig grabb :)
Förresten, jag kom hem och i vettig tid dessutom..
Kram!

Catja Lindeblad

3 december 2010 11:44

Jo..grabben är kul, han erbjöd sig att rensa framför min dörr..för 300 spänn..;)det kommer att bli nåt stort av honom..bra att du kom hem..nu vet man inte ,vare sig med buss,tåg eller taxi..;)
Kram

 
Ingen bild

kicki

6 december 2010 12:52

Är det inte märkligt hur föräldrar överför sina egna värderingar på sina barn och inte ifrågasätter något !? Hans föräldrar har sannerligen inte jobbat natt och vet inte vad det innebär !
Kicki & Lovis

Catja Lindeblad

6 december 2010 14:53

Ja så är det..barn har STORA öron..något att tänka på när man snackar om andra..;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards