Alla inlägg den 7 december 2010

Av Catja Lindeblad - 7 december 2010 17:21

Har inte tänkt på det förut..men mopsar är livsfarliga..

Två gånger idag har Vince blivit anfallen av mops..

Vet inte om det var samma mops..

Sista attacken var i eftermiddags, då vi går i lugnan ro..ser mopsen komma farandes med en liten tjej bakom..ursinnigt arg..mopsen alltså..den lilla flickan hängde på..

Ägaren till "monstret" var en bra bit ifrån..den kvinnan sitter i rullstol, så det bar mig emot att kalla på dom nedre makterna..istället sa jag ingenting..försökte parera och rädda Vince..;)

I min iver att komma därifrån märkte jag inte att rullstol och kvinna plötsligt var nära..MYCKET nära..så jag klev i stort sett upp på fotstöden..som tur var hade hon sin personliga assistent med sig som kunde reda ut det hela..:)

Inga skador på någon och det var ju väl det..men lite undrar jag ju hur dom kunde låta  lilla tjejen hålla denna hund from hell..


Tvättedag, och som alltid osannolika mängder..

Greps av fullständig ilska när jag stod i min klädkammare och nu jäklar..nu kom sopsäck fram och jag kastade och sorterade..och jag höll nästan hela vägen ut..sen blev det en liten krasch landning..blev sittande med minnen och tankar och sen var det stopp.  


Men en hel del kom i dom där sopsäckarna..nu kan jag gå rakt in i kammaren..för att undvika att jag ångrade mig tog jag ut säckarna i det andra förrådet jag har..:) där får dom stå till containern kommer..  


Vince är ovanligt kräsen..för att vara hund alltså..och jag vet om det..ändå går jag och köper olika "roliga" saker..roliga för mig..inte för Vince..delikatess choklad för hundar..NIX..   kakor med tranbär och lever..NEJ..frasiga gristrynen..ICKE..:)

Nä, det ska vara frolic och grisöron..vanliga tuggben går väl an också..som tur är så har vi Cocotösen som får ta det jag köper och HON är minsann inte nödbedd..;)


Lite käk nu och sen kloklipp på katterna..

Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards