Alla inlägg den 12 december 2010

Av Catja Lindeblad - 12 december 2010 19:46

I dag har det varit bistert i vinden..   men ack så ljuvligt..:)  

Tack o lov finns det snö kvar och med strålande sol kan ju ingen människa vara sur..(eller?)  

Halt var det, sanna mina ord och många var gångerna när jag "sprette" iväg..  

Det där med det "leende" kopplet..ja vi fixar det inte..bara när jag tappar besinningen..då studsar han tillbaka..men jag VILL inte bli ilsk..han ska ju gå fint ändå..svårt att göra det med klickern ute..vantar o annat gojs..  

Så idag släppte jag Vince direkt vid cykelbanan..sket i folk o fä..tänkte bara rädda livet på mig själv..(och på honom..;) då gick han fint..hyfsat i alla fall..        


Julklapps inköp på eftermiddagen..och nu börjas det..paniken..för de enda julklappar jag köpte idag var till djuren..;)  

Inte så många dagar kvar..och dom lediga dagarna är lätt räknade framöver..:)

Men det brukar ordna sig, även om det så blir i sista minuten..    


Plastgranen kom upp och Nora fick fnatt..   Melvin fick sympatifnatt..;)

så det var låda in och låda ut och gran ner och upp..tur jag både har plastgran och plastkulor..  

Vincent var måttligt road..men när tomten kom på plats..då kvicknade han till..

Kan bara hoppas att årets tomtar får behålla sina huvuden..  

Själv fick jag dagens hysterianfall..det var när ljusen skulle på..alla jäkla sladdar, i en stor klump..naturligtvis mitt eget fel..jag och bara jag la dem i lådan..men det hjälpte ju inte nu, när jag skulle reda ut allt..jäkla skitjul..  

Till sist fick jag det på plats..såg ok ut i skymning..få se hur det ser ut i morgon i dagsljus..  

Kan komma ihåg min barndoms jular, när pappa skulle sätta i ljus slingan..det var ungefär samma sak..så det ligger väl i släkten..undrar vem som la ner ljusen då..:)


Nu blir det lite träning med klickern..sen soffan för resten av kvällen..   The closer..en av mina favoriter..

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards