Alla inlägg den 20 december 2010

Av Catja Lindeblad - 20 december 2010 18:30

Helgpasset avklarat och den har innefattat både fåglar och spöken..en intressant helg alltså..  

Lyckades också göra av med Vince täcke, hans "fina" med silverkrage, för att i morse plocka upp det precis på samma ställe..en aningen stelfruset, men annars helt ok..trodde absolut att det skulle vara borta, fast det kanske inte finns några stora hundar där, eller så är det faktiskt så att det fortfarande finns ärliga människor..:)

Har också ätit ett underbart gott bröd..pepparkaksbröd..receptet är taget, så nu ska det bara göras också..


Vince har varit ovanligt trött denna helg, så i lördags kväll ville han faktiskt inte följa med..han stack in till sängen igen och la sig och vem kan klandra honom..   jag ville också springa in och lägga mig..

Skulle tro att han är väldigt glad över att vara hemma i kväll.. jag kan höra det på hans snarkningar..;)    


"Hej tomtegubbar" börjar närma sig mer och mer..tror jag har allt klart..

Ska göra jansons både till syster yster och sonen..undrar bara när..

På igen onsdag..sen är dom här tomtebubbarna..;) men det brukar lösa sig..vartenda år är det likadant..jag är full av beundran över dessa människor som har allt klart för sig redan i oktober..( det finns)


Åtminstone har jag haft uppe granen ett tag och den brukar jag annars svepa upp lille jul..katterna har varit ovanligt lugna på julgrans fronten..däremot kunde dom inte motstå min fina blomma..bägge stjälkarna avbrutna..men det är smällar man får ta och jag satte dem bums i vas..


Kunde knappt komma upp på backen idag..kommit en del till sen sist..härligt..;)

I kvällsposten står det "nytt snökaos" på andra sidor om vädret står det REGN..och det gjorde mig totalt DEPPIG..INTE REGN!!

Nä, låt det bli lite mer snökaos tack..;) eller i alla fall låt det som kommit ligga och låt det bli en vit skimrande härlig jul med många minusgrader..tack på förhand..!  


Nu får det bli lite käk och sen den obligatoriska maraton diskningen som det alltid blir efter en jobbe helg..inte för jag begriper varför..jag äter ju inget..

Tjingeling!!




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards