Alla inlägg den 11 december 2010

Av Catja Lindeblad - 11 december 2010 18:37

Det har regnat..och all den UNDERBARA snön är nästan borta..kvar ligger gråskitiga högar av smutsig snö..det är INTE KUL..det är många som inte håller med mig i min lovsång över snön..däribland syster yster..hon blir lyrisk över barmark och grästuvor..;)

Det blir jag också..men inte nu..nu ska det vara många minus och snö..snö..SNÖ!!  


I går var jag och ett gäng kolleger på julfest..på slagthuset..60-talsmusik..härlig stämning och god mat..  

Var till och med uppe och försökte mig på att dansa..det skulle jag inte gjort..kom knappt upp ur sängen i morse..och det var INTE för jag druckit för många pilsner, utan höften som sa stopp..det är bara att konstatera att det är kört..;)      


Därför blev inte dagen riktigt som det var tänkt..fast det blir det aldrig..:)

Tanken var att ta mig upp till "bondens marknad"..och köpa min rabarber chutney..vansinnigt god och ett måste till all kött..ja ett måste till allt..

Men skitvädret och höften förstörde allt..

Men Vince struntar i höfter.. han måste få sitt..det blev backen..

Träffade på Pepe..  


Vince är en hejare på att gräva..så han struntade i Pepe och fortsatte att gräva..  

Plötsligt hade han hela sorkfamiljen myllrande runt sig,,pepes matte sa det var sork..jag var paralyserad..;)

Som tur är så är Vince lite trög av sig;) så jag hann komma fram och koppla min sorkjägare..innan han gick från att vara jägare till mördare..fast det är ungefär samma sak..  

Sen var jag ju väldigt bekymrad..hur skulle nu dessa stackars sorkar ta sig tillbaka till sitt bo..

Pepes matte föreslog att jag skulle ta dom i en hamsterbur och vårda dem ömt och kärleksfullt..kunde ana en viss ironi..


Fått städat idag..nån nytta fick jag ju göra ändå..och det var behövligt..som alltid..

Granen har inte kommit upp ännu..men den ligger på golvet i vardagsrummet och katterna  värmer upp...    


Nu lite käk..sen har jag två "måste" saker..granen och Vince bad..få se om det blir nåt eller inget..

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards