Alla inlägg den 17 december 2010

Av Catja Lindeblad - 17 december 2010 13:41

Gårdagen bjöd på snökaos..;)

Kämpade oss upp på backen i snöstorm och med små snöpiggar i ögonen..och jag kände mig rent lycklig..jag vet jag är knäpp!..;)

Tack o lov gillar Vince också snö..fast han är väl rent av tvungen..;)


Alla förståndiga var nog inne i husvärmen för det var alldeles tomt på folk o fä..

Men sen dök han upp, Kasper..   utan husse..blev osäker på om det var Kasper..ingen päls att snacka om längre..jag frågade honom såklart.."är det du Kasper"?..undrar vad jag gjort om han svarat..hoppas jag blivit rädd..;) annars är det kört på den fronten också..den psykiska..men han svarade inte..(tack o lov)

Istället kastade han upp huvudet och glodde på mig..det fick räcka som svar..:)    


Det tog ett tag innan husse kom..dom hade varit på väg hem, när Kasper lyfte nosen mot skyn och stack..

Så det blev en extra tur...


Trotsade vädergudarna och gav mig  iväg mot staden..julklappspanik..och det hade halva eller rent av hela Malmös befolkning..fy så mycket folk..fick väl ordnat det mesta..tror jag..  


På kvällen hade jag turen att träffa Sessan med matte och Zindy..Elliot och Maja kom också förbi..lugnt och sansat ett tag..sen viskade Zindy i Sessans öra och vips försvann alla tre..visselpipan låg hemma på köksbordet, och gjorde ingen nytta..mina vrål gjorde heller ingen nytta..och det förstår jag..tyckte själv jag lät helt gräslig..

C busvissling gjorde susen..Vince kom..sen efter ett tag dök tjejerna upp..;)

Ett par sådana rusningar blev det och jag var rent hes..ALDRIG ska jag glömma visselpipan igen..fast han ska ju komma även när jag höjer upp min ljuva stämma..;)  


Snöar nu igen..kanske får jag gå till jobb..;)

Ljuvligt vackert var det i morse..kände mig nästan religös när jag gick min runda längs dammen..   tyst och stilla och allt det vackra vita..      

Melvin hör till dom som tycker INTE snö..men ut skulle han, så han fick hänga med när fåglarna skulle ha sitt..men det räckte med en tass på snön sen skulle han in igen..vekling!  


Nu blir det en kaffetår och massor med pepparkakor..

Tjingeling!




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards