Alla inlägg den 6 december 2010

Av Catja Lindeblad - 6 december 2010 19:02

I dag var det dags för det årliga tandläkarbesöket..

Som alltid, precis dagarna innan, förbannar man slarvet med tandtråd..det besinningslösa godisätandet..att man glömt o ladda eltandborsten och kört med "vanlig" ( det är skillnad)

Så precis innan så går man i gång med allt och kör så tandköttet blöder och mumlar för sig själv.."ska aldrig..ska aldrig..ska ALDRIG MER ÄTA GODIS...!!


Min tandläkare är en bra tandläkare..har gått hos honom länge..innan jag kom dit hade jag inte varit hos tandläkaren på mycket länge..TANDLÄKARSKRÄCK..


Precis efter skolan var skräcken total och det på grund av en sadist tant som borrade en i tandköttet och satt man inte still då så fick man en örfil..

Till slut tog jag mig i kragen och gick iväg och hade oturen att hamna hos en klåpare som sabbade ett par tänder på mig..så en annan tandläkare fick fixa till det..sen sa jag stopp..i många år..väldigt många år..


Till sist hamnade jag hos Herbertsson..:)

Nu när jag kommer kan han inte motstå att skämta lite, han drar alltid på det innan han säger hur läget är..tittar på plåtarna.."hummar" sneglar lite allvarligt..och jag är helt lugn..nästan..;) inom mig ber jag..inga hål..ska ALDRIG mer äta godis..

Så kommer den..domen..INGA HÅL..;) det är flera år sen nu, jag gav honom nåt att jobba med..:)


Det måste man ju fira., med en påse godis..jomenvisst..ett helt år till nästa "bönemöte"..

På vägen hem stöter jag ihop med en ljuvlig liten varelse på 4 månader..en settervalp..ha begäret slog till med en gång..tiden går så fort..det var inte så längesen Vince var sådär liten och ljuvlig..   ljuvlig är han fortfarande dock inte så liten..;)  

Hela vägen hem tänkte jag att "har man EN kan man lika gärna ha TVÅ"

Men sen fick jag dra ett par djupa andetag..och tänka till lite..på katterna, som redan nu kommer lite på sidan om..fast jag lovade dyrt och heligt för mig själv att så skulle det inte bli..  

Nora är den enkla..som söker upp mig när hon vill ha mys och hon ger sig inte förrän hon får det..   Melvin måste man krusa..mycket och länge..och har man inte tid när HAN kommer då är det kört..då måste man ligga i och fjäska allt vad tyget håller..:)

Så det räcker väl..med dom djur jag har..men go var han den lille..:)  


Gick en koppelpromenad till kyrkbyn på eftermiddagen..förbi där jag bodde innan..det var sig likt..   på åkern ska det byggas "bo klok" hus...det känns snart som att på minsta lilla fria yta ska det byggas..väck med åkrar och ängar, skog..jäkligt trist tycker jag..    


Vince och jag tränade vidare på det "leende"kopplet..gick inget vidare..fick köpt ny klicker och ups ett nytt halsband..helt onödigt, för jag köpte ett för inte så längesen och det var rätt dyrt..men detta var ulligt och gulligt och jag kunde inte låta bli..

Det fick bli pizza till middag ..efter den diskningen som jag gjorde idag vill jag aldrig mer ta i en diskborste igen..;)

Kanske ska man börja med papperstallrikar..

Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards