Alla inlägg den 9 december 2010

Av Catja Lindeblad - 9 december 2010 22:44

Snart denna dagen också till ända..det går undan, och redan våndas jag över nästa vecka intensiva arbetspass..då är det slut på sötebrödsdagarna..då väntar ordning och reda och en handfull diciplin..;)


Men man ska inte gå händelserna i förväg..vi kan backa lite istället..igår var vi på storegård hundpark..verkligen trevligt..massor att göra för hundarna..fika stugor..träningsbanor, miljöbanor..terrängsök..och allt inhägnat..50 riksdaler per hund..

Naturligtvis hade det varit ännu roligare om det inte varit någon snö..om man nu seriöst hade velat träna och jobba med sin hund..vissa av redskapen låg under snön..så, var vi också dom enda där..men det gjorde ingenting och så förfärligt seriösa var vi inte heller..;)  

Vince vågade sig på ett hus med massor med tomflaskor..lite tveksam först..   men sen stack han in..   Cocotösen vågade ALLT..:)  

Fast hon missförstod tunneln..där trodde Coco att det gällde att klättra..  

Själv stod jag på huvudet ett flertal gånger..på vissa ställen var det riktigt djupt med snö..  

Mysig fika stund med massor med kaffe och varm choklad..:)  

Detta stället är värt många besök..                    


Julfest i morgon med jobb och som vanligt har jag INGENTING att ta på mig..:)

Så min förmiddag tillbringade jag i ett antal provrum..och bara det kan ju göra en fullständigt deppig..taskigt ljus som gör att man ser döende ut..och jag svär på att speglarna är felgjorda..

Köpte ett par stövlar..inte för jag behövde utan för jag ville..nedsatta 500 spänn och då bara måste man..:)

Lyckades även få med mig några klädestrasor hem..


Kloklipp på Vince, och han är så go att titta på..han tar inte emot något godis innan, räcker fram tassarna med en något högdragen min..efteråt tar han godiset..allt går snabbt och smärtfritt..;)



Väninnan kom och mötte upp och vi gick vägen om backen och sen hem till henne för att smaka av lite olika glögg..   lakrits och apelsin/saffran..lussebullar och pepparkakor

Lakritsglöggen var godast..;)        


I morgon ska jag släpa in min gran..plast..något som jag aldrig trodde jag skulle ha..men efter katterna vält granen gånger flera, tidigare jular och vattnet flödade..så köpte jag plast gran och plast kulor..det får gå..jag bara måste ha gran..

Tjingeling.



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards