Alla inlägg den 5 december 2010

Av Catja Lindeblad - 5 december 2010 18:11

Det regnar..tvi

Vaknade vid tretiden..ut med fågelfrön till fåglarna..och det REGNAR..stod fullständigt paralyserad och tittade på den fina snön som i en hast hade minskat i mängd sen i går..

Vince struntade i vilket..han trängde sig förbi mig ut i slabbet och rullade runt..

Så ska han ju inte göra..nu ska Vince i ALLA lägen ta "kontakt" och jag ska klicka"..det är bara det att "klickern är väck..igen..

Hade den igår..nu vips borta..

Blir till att köpa ny..igen..


Hade tänkt att ta ett varv upp till kyrkbyn på vår promenad..julmarknad..men tappad all lust..vem vill gå på julmarknad i regn..inte jag..!

Det blev ett varv på backen..  

Hade turen att träffa på Zindy med matte..den stackarn som fått invasion av råttor..FASANSFULLT..

I min skalle får jag en bild av ett stort hål ute i trädgården precis under huset..har aldrig tänkt så mycket på det..bara konstaterat det hela..men nu när man hört både det ena och det andra..ja..finns kanske råttor hos oss också..under hela huset..vilken mardröm..har aldrig sett eller hört något..men det är sannerligen ingen garanti..:)    


Missade idol i fredags men fick kollat in det på nätet..vilken röst han har den där pågen..Jay Smith..fick gåshud igen..;)

Två favoritlåtar och han sjöng dem kanon..  


Sonen på telefon undrade om julklappar..tänker på en massa saker under året..men när det väl gäller har jag glömt alltihop..så nu gäller det att tänka ut nåt snabbt..sonen ringer imorgon igen..;)  

I min jul iver har jag satt mysbelysning i varenda lampa..röda glödlampor, och jag ser inte ett skit..så när sonen bad mig kolla något i mina hyllor var det dömt att misslyckas..jag får ta det i dagsljus..  


Förra veckan köpte jag en lampa..en sån där blinkande sak att sätta på Vince..så man ser var han tar vägen..bra när det är mörkt..100% vattentät och tre års garanti..

Han får ju inte tappa den förstås..

Vilket han gjorde idag..men det var här 100% vattentätheten kom in..den låg där långt ner i snön och blinkade för glatta livet..så jag hittade den..;)  

Regnet har förvandlat sig till snö, så lite gladare blev jag..

TJINGELING!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards