Alla inlägg under januari 2011

Av Catja Lindeblad - 9 januari 2011 15:17

Gårdagen bjöd på dimma och slask och regn..och mitt humör var på noll..  

Kämpade mig upp på backen och inte blev jag muntrare av det..  


I dag såg vädret lika tradigt ut och så jäkla halt så morgon rundan var en strid med livet som insats..trots det så blev långrundan till käglinge och jag tänkte MÅNGA gånger att "varför har jag inte köpt broddar?" för det har jag inte..som vanligt ska jag göra det "sen"  

Vi klarade oss dit..ibland fick vi gå mitt på vägen..bilarna fick vänta..  

Många hundar idag i käglinge..   trevligt..för ibland är det som om man är den enda människan med hund..   solen kom också, en liten stund..  

     

Träffade på Ginny som är en mycket trevlig jakt golden som till sin ägares besvikelse inte vill ha något med jakt/spår att göra..henne har vi träffat många gånger och både Vince och jag är överens..   henne kan vi ta med hem..:)  


Hade klickern med mig ut men inte hem..som tur är köpte jag tre stycken sist jag var i djuraffären..


Ny "lekplats" i käglinge..   bra balansträning och bra sittplats för mig..   för det var minsann jobbigt att gå idag..   Väl hemma var jag tvungen att återställa kaloriförlusten med hallontårta..det är ju trots allt helg..:)  


Julen har jag packat ihop..   katterna var inte glada att se granen åka väck..men det var jag..  

Nu får det bli lite käk till oss alla..

Tjingeling!

Av Catja Lindeblad - 7 januari 2011 18:35

Arbetspassen avklarade och jag blickar fram över ett par dagars ledighet...

Vince och jag har fått en del goa kommentarer dessa dagar..

En vårdtagare tyckte Vince var hennes bästa vän..underbart!  

Själv fick jag höra att jag var en vägvisare..och det var så vackert tyckte jag..vill väldigt gärna vara någons vägvisare..  


Annars brukar jag misslyckas med just detta..folk som frågar efter vägen..till och med hemma..det är ett under att jag själv hittar hem..

Hade jag bara sagt att jag inte vet hade det varit gott nock..men icke sa nicke..det kan jag inte..jag MÅSTE hjälpa till ändå..vilket ibland har gjort att jag skickat människor i helt fel riktning..för jag har trott att adressen har varit där, men det har det INTE varit..många har gångerna varit när jag hukat i buskarna..


Jette vår allvetare i hund dressyr letade efter vår "backe" fick en kommentar och jag kunde inte skicka svar..tekniskt fel månne..

Där nämnde hon en förbuds skylt och jag var bara tvungen att kolla in, har då aldrig sett denna skylt..nu behöver jag ju glasögon och är halvblind utan och utan är jag nästan jämt..;)


Men visst var där en skylt men bara där, går man alla andra håll så är där minsann ingen skylt så för att undvika att vara olaglig så går man alla andra håll och släpper hunden där..;)


Så gå till hö ända fram till gångbanan svänger, på vä sida är backens början, upp där och sen är det bara att traska på längs med golfbanan ända fram till "vår" bänk, eller gå till vä fram till "slingan" en alle' på hö sida raka spåret följ stigen när den svänger vid bajstunnan fortsätt rakt fram, på hö sida hamnar du mitt på backen på vä sida är "ravinen"..


Ska bli intressant och höra var Jette hamnar någonstans..för det här med hö och vä..;)


Sist jag var på backen träffade vi en ny bekantskap Kiera en åtta månaders bus tös..

Alltid trevligt att träffa nya hundar..        

Nu kan jag faktiskt känna att det kan vara nog med snö..ja faktiskt..så när det snöade i natt kom det inget jubel från mig..;)  


Vill ha vår..ljusare kvällar och träff med glada hundgänget..;)

Evigheter sen jag träffade dom..


Julen ska ut denna helg..katterna får ursäkta men nu packar jag ner granen..  


Denna vecka MÅSTE det bli mycket klickerträning..på fredag hoppas jag att vi kommer iväg, så inte någon snö ställer till det igen..vårdhundsutbildning here we come..;)


Nu mat till oss alla sen bänkar jag/vi oss framför tv'n..let's dance..

Tjingeling!






Av Catja Lindeblad - 3 januari 2011 17:39

Tre dagar in på det nya året är det dags att se sig besegrad av kaksuget..ingen karaktär..svag, obehärskad...

Men tusan vad gott det är..fastlagsbulle, hur kan man motstå?  

Stod en STOR skylt utanför Idas cafe' som för övrigt har dom godaste kakorna ever "premiär fastlagsbullar" fast jag har ju ätit fastlagsbullar därifrån hela julen..visserligen med saffran..(för det var ju jul..)

Utan jag hade en aning om det, stod jag där inne och tog emot påsen..som driven av en osynlig kraft..


Så det är bara att konstatera att bägge mina nyårslöftet har åkt i sopsäcken..för jag gick in och köpte en stock snus också..  


En solig härlig dag har det varit och målet för vår tur var Arrie..   

Optimistisk som jag nu är så valde jag att gå genom golfbanan och ut vid färisten..   ett dåligt beslut..väldigt svårt att gå, mycket snö..fick koppla Vince där för det var fasaner överallt och han ville så gärna..   vilket innebar att jag flög som en vante hit o dit..åt helskotta med det "leendet kopplet"..jag försökte bara överleva..  

Två och en halv timme och vi kom inte ens till Arrie..  


Sen fick jag en till lysande ide' och tänkte gena över åkern..   och där kom det MAGPLASKET..kör benet ner i nån håla och lägger mig raklång..fick sen krypa tillbaka till stigen..    

En ansträngande tur utan tvekan..  


Var och betalade min skuld i djuraffären..tack o lov att man är en V.I.P kund där, för när jag skulle handla foder häromdagen så funkade inte bankomaten..men jag fick med mig både kattsand och hund foder ändå..  

I dag handlade jag katt foder och ett nytt täcke till Vince..(kunde inte låta bli)


Tänkte ta och slänga ut julen..men det får vara till helgen..katterna kan ju få misshandla både granen och tomtarna lite till..  


Familjen Annorlunda är tillbaka och det måste jag kolla på och förfasa mig över alla dessa barn..otroligt!


Nu en tur med Vince och sen skönhetsvård på katterna..

Tjingeling!!






Av Catja Lindeblad - 1 januari 2011 14:55

Nytt år, nya möjligheter..  

Vi överlevde nyårsafton..trots tossiga människor som smällde från klockan 18-02

Vince klarade det rätt bra trots allt,   det var bara i början som det var lite oroligt..när det brakade loss på riktigt, låg han i soffan och sov..Melvin hade utkik i fönstret som vanligt..han tycker raketer är kul..  

För min del får dom gärna förbjuda hela skiten!


Pratade med väninnan som avslutade 2010  med att stoppa fingrarna i het chokladmassa och "kasta" hett vatten i ansiktet!

Tack o lov blev det "bara" ett rödsvullet ögonlock och ett rött finger med blåsa på..kunde gått mycket värre..  


Eftersom det inte gick värre kunde jag kosta på mig att häva upp ett gapflabb;)

Om jag inte misstar mig så tror jag väninnan gapskrattade när jag körde en elvisp upp i håret och skalperade mig själv..;)  


Denna första dag på det nya året bjöd på solsken och plusgrader och vi tog ett varv på backen..    

 

Har snart läst ut "kråkflickan" otäck...men bra.  

Nu en kaffetår..sen ska jag begrunda mina nyårslöften..;)  

Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards