Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Lite av varje...

Av Catja Lindeblad - 21 juni 2010 19:24

En sån härlig dag...;)  

Äntligen känns det som sommar..lite moln..men det är helt ok..behöver inte vara 30 grader för min del..men att solen tittar fram..underbart!!  

I dag blev det bokskogen med goa väninnan med familj..   mannen såg jag bara lite glimtar av..han sprang..   jogging..både väninnan och mannen hennes är hängivna joggare..tokiga skulle jag vilja säga..  

Väninnan och jag har kännt varandra i 28 år och hon har gjort tappra försök genom åren att få mig lika hängiven..hon har inte lyckats så bra..det är rent ut sagt plågsamt och varför ska man plåga sig??    

Jag var nära vid något tillfälle, då hade hon mig att springa runt pildamsparken på middagsrasten..första gångerna var ett helsike och jag hängde runt varenda träd o mådde illa..

Sen klarade jag hela varvet och tyckte det kändes ok..

Situps i omklädningsrummet..ja det var ingen hejd på dumheterna;)  

Sen kom väninnan in på Ssk utb och jag fick en frist..o aldrig mer har jag plågat mig så...;)

Ibland kan jag ju känna att det kanske hade varit en god ide` att börja igen..men nu har man ju den kassa ryggen och benet och...:)

Fast Vince hade nog tyckt det varit kul, det är nog ända gången han springer kloss intill och har god kontakt..

En mysig dag med god fika på slutet och jag tog en HEL påse nybakta bullar med mig hem;)            

Mot slutet av vår lilla utflykt hände katastrofen..jag tar upp kameran för att ta foto på Vince som ligger så fint i bilen.. och vips har kameran åkt i backen..asfalt..så det är bara att säga förväl..och hej till en ny kamera:(

Fattar inte hur jag ska klara mig fram till dess..    


I går var vi på öppna träningen..  

Fattar inte hur jag ska klara lydnad 1 när jag inte ens kan skilja på hö, vä...:) är så upptagen med att tänka att jag ska fatta..att jag inte fattar..

Väninnans dotter kan träna Vince, så kan jag ta Coco tösen för vi..Coco och jag har prestations ångest..:)  

Coco tösen blir osäker av allt peppnings tjoande att hon taggar ner och när hon ska prestera något så är det inte kul längre..  

Men hon är ju så duktig, det vet ju jag!!                      


Lite trädgårdsmys och planering..;) grannen hjälpte mig med lite ogräs plock bland rosorna..jäklar vilka taggar dom har..

Nu lite käk och skönhetsvård på samtliga djur.

Tjingeling!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards