Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Magplask..

Av Catja Lindeblad - 22 juni 2010 20:02

Ännu en underbar dag:)

Såg att även Lotta hittat hit..kul!!


Det var meningen det skulle bli Skånes fagerhult idag..så jag var uppe med tuppen..nä faktiskt före tuppen..:)

Vince får ju ha mat ett visst antal timmar innan bilåkning så inte allt kommer upp igen..

Men så blev det inte..syster min hade svårt att komma ifrån jobb..och det kan man ju förstå, semester tider o allt..

Det var bara det att syster yster glömde att ringa och medela läget..så klockan den gick..


Men till sist fattade även jag att det inte skulle bli åka av, så vi packade kappsäck och styrde nosen till Arrie..  

Trodde vi skulle vara dom enda men ack kvack..hur många som helst..ungar o hundar och annat löst folk..  


Vince uppförde sig fint som den duktiga hund han nu är och vi samsades om strand och sjö    

Men simma ville han inte..trots att det blev kastat både pinnar o godis i vattnet o ALLA hundar var i...  

Till sist var det bara vi igen..åtminstone länge nog för att kasta kläderna och hoppa i...( jag hade baddräkt)

Då blev det bingo:)) han följde med och SIMMADE efter mig, och bredvid mig, och på mig, o det gjorde ont kan jag säga:)    


Tänkte att när det kom andra hundar att han skulle följa dom men nä..det var bara när jag gick i..men det är gott nock..

Vansinnigt kallt var det, åtminstone första doppet men sen..HÄRLIGT!!

Underbart att man har så fin natur och badplats, så nära där man bor..man kan INTE ha det bättre!!


Iväg till jägersro sen för att inhandla snapsen till midsommar:)

Väl hemma kastade jag mig över gräsklipparen så även det blev gjort..riktigt flitig har jag varit;)         

Telefon snack med syster yster i kväll..snart bär det av...

Lite res feber, i alla fall svågern;)

Nu får det bli en skvätt kaffe och sen soffan..

Tjingeling!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards