Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Catja Lindeblad - 8 augusti 2010 15:47

I dag ville jag inte ha regn..i dag ville jag ha växlande molnighet med glimtar av sol.. för idag skulle vi till krogen och dricka pilsner och äta grisöra..ja hundarna skulle få grisöra och vi ölen:) så var det planerat, men ack kvack..det blev tur upp på backen istället i ösregn..1 och en halv timme härdade vi ut och det blåste på rätt bra också..      


I går var det betydligt bättre väder..då styrde vi nosen till Käglinge..o ja det blev ett dopp då med..så Vince han badar rätt mycket ändå:)      

Vi var inte ensamma om att bada..3 hästar var också i och svalkade sig        

Hade Vince lös hela rundan..gick förbi dammarna där stannar Vince i stelnad position..     GRODOR massor med grodor..och jag ner på knä och ska ta det där fantastiska kortet på en groda..då ringer telefonen..i ryggsäcken..brukar ALDRIG ha ljudet på när jag är på tur..antingen är den avstängd eller ljudlös..men nu..grodan stack..och jag fick lust att hoppa jämnfota på den förbaskade telefonen:)

Några kort blev det ändå..gillar grodor, ett av mina favodjur;)      

När jag väl kravlat mig upp ifrån stenarna..står jag näst intill öga mot öga mot en häst..hade inte hört någonting..och ingen koll på Vince hade jag..men som tur är så uppförde han sig..brydde sig inte så mycket och hästen verkade bekväm med hundar..

Brukar ofta vara ridkurser i käglinge med småttingar och det är ju inte så käckt om hunden rusar fram..hästen blir rädd o ungen åker av..  

På kvällen började jag beta av filmerna jag har..det blev wolfman och Alice i underlandet:)  

Nu får vi fixa lite käk..och räta på ryggen och mobilisera kraft för morgondagens jobb.

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards