Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Catja Lindeblad - 12 augusti 2010 19:04

En varm dag i dag..så klibbigt o fuktigt att jag nästan väntade mig åska på vår tur..tack o lov klarade vi oss..regnet kom inte förrän vi varit hemma nån timme..  

Mycket folk i dag i Käglinge..ungar o hundar..en salig blandning..men Vince var lös ändå och fixade ( nästan) alla möten med andra hundar på stigen..han gjorde en liten vändning för att ta ett lukt prov på en jycke vi mötte:)


Han har börjat moppsa upp sig lite..morrar ibland o svansen så högt uppe att den nästan nuddar nacken (nästan)

Gäller att ha is i magen och inte hetsa upp sig..vet inte riktigt vad han gör om den andre hunden svarar och går på..

Förhoppningsvis "lägger" han sig..  

När Keno och Vince kom i bråk då svarade han och gav inte upp..tror jag..hela den incidenten är höljt i dimma:)

Vet att jag innan tyckte han gott kunde tuffa på sig..men nä..vill ha mes Vince tillbaka:)  

Fast det är ju nog så att han är osäker..ibland när vi möter någon och jag säger "stanna", det är då han spänner sig, så det är kanske något jag förmedlar..det tål att tänka på..  


En härlig tur i Käglinge blev det trots folk o fä både här o där..nya stigar i dag igen..kände inte igen mig riktigt, så vi har nog inte gått där förut..    

Bad såklart..igen..och jag var nere och svalkade fötterna:)        

Katterna tycker jag är en toppen-människa igen..vilket innebar att jag vaknade med x antal katthår klistrad mot min kropp i morse..urk..  


Sen var det bara att vänta in BILEN..   väninnans nya, fina bil..   den kom, den körde,   den segrade;) en riktigt gullig liten bil..ser fram emot att få åka i den..har redan planerat;)) o nog ska mina långa ben få plats:)      

Nu blir det lite skönhetsvård på samtliga djur..kloklipp bla..Melvin favorit grej..NOT..kanske hamnar jag längst ner på listan igen!!

Tjingeling!!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards