Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Catja Lindeblad - 23 augusti 2010 15:38

Då är det skoltime för många..och det hördes..ett himla liv borta vid skolan.  

Vi drog till Arrie, packade ryggsäcken med kaffetermos och tilltugg, godis till Vince och nån leksak, tänkte ta ett tag med träningen, det börjar ju närma sig..snart får jag väl ett mail och sen kommer paniken, vi har varit rätt slöa;)  


En hel del folk i Arrie i dag och några ungar som fiskade borta vid "vår" lilla sandstrand, alla ungar var tydligen inte i skolan idag;)    

Tänkte sitta och fika borta vid vårt kryp in, och så blev det också, låg en båt och skvalpade, men Vince lät sig inte hejdas..han hoppade i..  

tog sen rundan och delade strand med storfiskarna;)

Visst är det kul att kolla in folk och att det är rörelse i Arrie, men bäst är det när man är solokvist:)  


Träningen gick över förväntan..troligtvis för jag var helt avslappnad, då tycker Vince också att det är kul..det är när kraven kommer..då vill han inte,förmodligen för att jag får prestationsångest..o vimsar till det..:)

Men nu så..vi hade kul och han fattade precis allt jag ville:))  

Prövade att stanna under gång och det GICK..det är första gången vi gjorde det och förhoppningsvis gjorde jag rätt, i allafall så stannade han:)

2 minuter på stanna kvar( sitt o ligg) och lite fjärrdirigering:) sen gick jag utom synhåll när han satt kvar, men då var han lite bekymrad, så det lät jag bli tillsvidare

Nu ska han bara göra allt detta när det är andra hundar också o på kursen och det är en helt annan femma!!

Fast jag får väl säga som jag brukar: "han kan därhemma"  


På vägen hem kom regnet..lite smått så där, tog inte i förrän vi hade tak över huvudet, tur var det, inga regnkläder idag.

Festivalvimlandet får vänta, känner mig inte särskilt hågad i detta vädret..kanske i morgon..  

Nu lite pälsvård på mina hårbollar om jag kan hitta dem..

Tjingeling!!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards