Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Catja Lindeblad - 16 augusti 2010 18:17

Att åka kollektivtrafik är näst intill förenat med livsfara..åtminstone kan man bli halt o lytt..

I går en busschafför som körde som om sekunderna i livet var hans sista..

Jag brukar alltid i mitt stilla sinne tänka på dom tanterna som går upp innan bussen stannar och reta mig lite grann..nu stapplade jag upp själv ett par minuter innan busshållplatsen..o då givetvis en polisbil med blåljus och bussen fick tvärbromsa och jag for iväg och slog i min redan onda höft ( såklart)

Men det behövs inte en polisbil för hastiga inbromsningar..idag for folk omkring som bowlingklot, men jag satt stadigt kvar reste mig inte upp förrän bussen stod fullständigt stilla men då småsprang jag ..rädd att inte komma av..  


Ett förfärligt oväder har det varit, i lördags bad jag sonen om en åktur till jobb..det åskade och det vräkte ner vatten av sällan skådat slag..som tack för hjälpen fick sonen något fel på elsystemet i bilen..åtminstone tror man det, så bilen ska lämnas in för koll o åtgärd..stackarn..ja sonen alltså;) här kan man ju känna sig skyldig att ha tvingat ut honom och bil i oväder..kan bli en dyr historia..:(


Helgpasset över och jag överlevde..visserligen något krokig..men still standing..  

Vince har börjat klydda med maten igen och jag har börjat köpa grejer att blanda i..:) fast ibland hjälper inte ens det

Han väntar väl på oxfile'n..  

Sist vi vägde hade han gått upp från 32,8 till 34,2 det var precis efter halsflussen då fick han aptiten tillbaka..men nu får vi se till nästa "viktkontroll"

Nu en kaffetår sen blir det att gå igång med disken, fattar aldrig hur det kan bli så mycket disk..jag har ju jobbat hela helgen!?!  

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards