Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Behöver man en spis..?

Av Catja Lindeblad - 14 november 2011 14:10

I går började dagen så bra och den fortsatte i samma anda, visserligen ingen fönstertvätt men väl golvtvätt..och son och svärdotter dök upp

Men sen så..när jag såg fram emot kyckling i ugn med gräddsås,rödkål brysselkål, gele'..då tog det stopp..en kallare ugn har jag ej skådat, satte på plattorn o ja det funkade ju tills jag stängde av plattan jag testat, den plattan blev bara varmare o varmare..så till sist fick jag dra fram skitet och dra kontakten..och ska man se något positivt med det, så var det att jag fick städat BAKOM ugnen, men det var väl  också det enda..

Så nu blir det att köpa spis, trist läge så här när det börjar närma sig jul..  


På backen idag träffade vi Floyd och en retfull skata som valt ut Floyd till sitt offer, Vince var det inte lönt med, för han bryr sig inte så länge det inte är en fasan..    


Fika nu och naturligtvis föll jag för frestelsen "köp tre muffins för 33:-" svag o karaktärslös det är jag det..        

Tjingeling!

 
 
Ingen bild

Tina

15 november 2011 11:48

så fina pågar som sitter så fint när du fotar :-) Va tråkigt med spisen, man ser pengarna bara flyger iväg....tyckte det var bra att du unnade dig några muffins :-)såg filmen och du är duktig på det här måste jag säga, blev ju hur bra som helst och bilderna också.. Vi har nu beställt "vaccin" mot pollen till Sessan och fått lite mer råd om hur jag ska göra med henne så det blir säkert bra igen.. så bra förresten att fåren har tagits in, då kan man ju gå dit igen så de får springa av sig ordentligt...fniss..hoppas vi ses snart igen..pussa Vincent från oss båda och kram till dig/Tina o Sessan

Catja Lindeblad

15 november 2011 13:38

Tack T..;) de är himla roliga att göra, de där filmerna och vi har ju dom bästa huvudrollsinnehavarna, ja även vi tvåbenta klarar det fint..;)
Klart Sessan kommer att fixa det här med pollen också..bra du fick lite mer info och råd
Vi ses!
Kram

 
jette

jette

15 november 2011 22:22

Tjenamoss
Det är inte så ofta jag tittar in här, fattar inte varför här är ju hur kul som helst :).
Dö bra film!!
kanske kan anställa dig som fotograf på mina kurser :)

http://www.jettestrim.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards