Alla inlägg den 29 november 2011

Av Catja Lindeblad - 29 november 2011 17:07

Eftersom jag tycker att pengar är till för att slösas(?),och det inte räckte med en spis för 5800:-(en jäkla bra spis) så begav jag mig till djursjukhuset..DÄR kan man sätta fräs på pengar och det vet ju alla som har djur..och nu pratar jag inte om alla leksaker,halsband och annat smått o gott, även om man (läs jag) nog kan slösa där med..

Nädå..jag snackar om det där riktiga..

Vince väckte mig typ 10 gånger i natt och var helt klart besvärad av dessa jäkla analsäckar..bara ordet..ANALSÄCKAR..kan få vem som helst att må pyton.. det har varit lite grann i helgen, men inte så farligt och vad tusan det var INTE längesen vi var inne för samma grej, så jag avvaktade, ett ord jag lärt mig där jag jobbar..;)) världens sämsta ord faktiskt och jag kommer aldrig mer..

Att jag avvaktade var för att idag var det praktik och tanken var att få en tid efteråt..

Nu ringde jag på morgonen, fick tid.. sen blev det att "sjuka" Vince..


Denna gång var det en väldigt trevlig och sympatisk veterinär, till skillnad från förra gången..och det var nog därför jag berättade om mitt "hönseri" och att jag tyckte Vince var trött..lite mer trött än vanligt..   VIPS hade hon skrivit in STORA kollen med diverse prover..ja,vi tog rubbet!


Analsäckarna var det som kostade minst..det var det andra, tre rör med blod som satte sprätt på pengarna..;)    

3 400 riksdaler blev kalaset, varav 500 för rumpan..


Vince blev upphöjd till hundarnas hund när han genomled allt utan att säga det minsta och vacker var han också..;)  

Som vanligt tog han emot godis när allt var avklarat, icke innan..

Men nu kan jag känna mig lugn, för nu är han kollad både här och där och om en vecka får jag svar, så då får vi se..


Nästa projekt är Noras mage..hon är INTE bra..borde få VIP kort på djursjukhuset..så ett gott råd till alla som skaffar djur..ha ett fett bank konto och en bra försäkring!!


För övrigt är jag glad över att djurskyddslagen skärper till sig..idioter kommer fortfarande att finnas..men man kanske kan sätta dit dom lite lättare..

Nu lite käk..lax såklart, billigt på COOP denna vecka, här gäller det att spara kosing..;))  


Tjingeling!




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards