Alla inlägg den 10 november 2011

Av Catja Lindeblad - 10 november 2011 17:46

Sov länge, länge idag..och det var alldeles underbart..;)

När jag väl hade vacklat upp så var det ju SOL, kanonväder och då såklart, retade jag mig för att jag sovit så länge som jag gjort..


Ingen Floyd eller Aja på backen idag..däremot Kasper och Busan..fint att se bägge två..men allra mest Kasper,   för honom har jag tänkt på ända sen "Igor incidenten"..men Kasper var på topp, inga större skador på Kasper inte..och det var väldigt skönt det..      


Det som blev klart o tydligt är att jag inte ska se såna där program på tv som innehåller katastrofer o sjukdomsfall som innefattar djur..ja även med människor, har även en släng av hypokondri..

Men i detta fall var det ett program igår "sjukhuset" där ett par hade räddat sin hund från att kvävas, hunden hade satt en boll i halsen..paret var på sjukhuset för att hunden i sin vånda hade bitit bägge två i händerna...

Så när Busan hittar en trasig tennisboll som alla hade så himla kul med,     tänkte jag väl inte på det programmet förrän Vince stelnar till där ute på fältet och ser helskum ut..går med stela ben till mig med fradga runt munnen..(nu överdriver jag lite) då spelades hela katastrofen för mitt inre och jag hojtar till dom andra om dom hittar bollen allt medan jag gräver i halsen på Vince..(lite överdrivet här med, men bara lite)      


Bollen hittades med alla delarna i behåll, Vince såg olycklig ut men andades fint..;) då kom jag på att precis innan denna traumatiska händelse såg jag att Vince "fastnade" med munnen runt en taggig gren så förmodligen var det den som gjorde honom skum både till sättet och runt munnen..ja herregud..egentligen är det ett under att Vince är så lugn o sansad som han är..;))  


Träffade på Chris   och Shakira..   hoppas verkligen att det går vägen det här..Shakira har haft en dålig start här i livet, hon är 6 månader och ett omplaceringsfall, så det kommer att ligga mycket jobb framför Chris matte o husse, men jag hoppas för allas skull att dom klarar det..      


Otto lurade bakom staketet, fortfarande söt som socker och hela 5 månader idag..GRATTIS Otto!!  

Han har minsann växt en del, fast inte var det lätt att ta nåt foto på den spelevinken..;)  


Nu en kopp kaffe sen blir det kloklipp på katterna..

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards