Alla inlägg den 3 november 2011

Av Catja Lindeblad - 3 november 2011 18:30

Den andra praktik dagen som var igår gick i ungefär samma anda som förra, dvs upp som en sol, ner som en pannkaka;))

Han orkar ca 1 timme o 30 minuter..sen blir det sovpaus i minst en halvtimme..sen kunde han köra igen..

Vince lade huvudet i knä på arg tant som genast blev glad..fast jag tyckte hon var glad hela tiden, det var andra som sa att allt ändrade sig när Vince kom..så det var ju kul..annars har jag undvikit de "arga" allt för att Vince ska få så positiv upplevelse som möjligt de här första dagarna..för jag märker att han blir lite stressad av allt ljud,buller o bång..

Själv kan jag också tycka att det är för hög ljudstyrka..alla pratar med alla..och min stackars hjärna snurrar runt..

Igår var jag hemma vid två och både Vince o jag tog en tupplur till fem!!

Det är sannerligen tur vi jobbar natt..;))


I morse uppskattade vi att få ligga så länge vi ville och vi ville  ända till halv nio..;)  


Träff med 11-gänget, en grådisig dag, fick mössan på huvudet men glömde vantarna..det gjorde Ajas matte också och hennes fingrar var alldeles vita av kylan..nu gäller det att tänka till alltså, planera och plocka fram..två av mina svaga sidor..;))
 


Fick höra att Kasper hade råkat illa ut..slagsmål och det var Igor..igen..

Så ikväll när jag träffade på Igor och Floyd hade jag det på känn..Vince o jag vi tränade, så när Igor kom flygandes så gick jag före och stoppade Igor..


Sen gick det bra ett tag, alla sprang omkring.. så plötsligt..pang på rödbetan bara..och Igor slutar inte fast Vince visar underläge..jag blev så arg..riktigt från magen och upp..och alla som känner mig vet att jag INTE blir arg..jag kan bli sur, irriterad..men arg..det sitter långt inne, men nu så..

Det är ju så att gruff hundar emellan..det händer, slagsmål också..vi har inte haft mycket av det på backen, men nån gång händer det och det är ok..det brukar sluta rätt fort..

Men det här är inte ok..inte särskilt kul för Igors ägare heller..så jag sa vad jag tyckte o tänkte..kanske lite uppkörd i början men sen blev jag lugn o fin och det kändes så skönt att bli lite arg..;)

Igor behöver andra hundar men ägaren får förhindra att andra blir skadade så är det bara...

Naturligtvis hade jag en analys när jag kom hem..överreagerade jag? Var det för att det var en dobermann? En ny hund på backen? Och jag kan ärligen svara NEJ på dessa frågor..jag var bara tvungen och säga vad JAG tyckte o tänkte i detta..Vince klarade sig ok, ett litet hack vid halsen, en rispa som jag tvättade o fixade till..


Snart stundar två arbetspass..och det ska vi väl klara av..  

Nu min favorit rätt, LAX..!

Tjingeling!!







Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards