Alla inlägg den 9 november 2011

Av Catja Lindeblad - 9 november 2011 18:00

Idag var han trött redan innan vi hann börja..körde apportering och lite annat..sen kastade han sig raklång och somnade..och jag började genast undra: "tycker han egentligen om det här"


Vincent kanske tycker att det är det värsta han någonsin gjort i hela sitt liv..vad vet jag..fast det borde jag veta, det står i kriterierna för vårdhundsföraren..man ska veta om hunden klarar ett pass till, man ska veta om hunden tycker om det här..man ska känna sin hund kort o gott..och just i dag hade jag ingen aning  


Vincent rusar ju fram till sina tanter o gubbar och svansen den går, han är också mån om att hälsa på alla..Vincent är en mycket artig hund..:)

Nu är det ju klart att det är jobbigt att vara på dagen, nya intryck, mycket väsen osv..

Men jag var lite betänksam en stund idag..  

Det typiska var att varje gång chefen kom ut där vi var, låg Vincent o snarkade och jag satt..visserligen i konversation med vårdtagare men ändå och jag fick det där för mig, vi är OVERKSAMMA..och sånt gör mig nervös, vilket är ju helt åt helskotta eftersom här i detta är det JAG som bestämmer,inte chefen..men ändå vill man ju visa, prestera..när chefen gick vaknade Vincent och gjorde lite moves för att sedan snarka in igen och då kom chefen..;))

Så idag har jag nog pressat Vince på ett sätt som jag INTE ska göra!  


När vi sen var på väg hem visade sig att Vince inte var så bra i magen så allt har sin naturliga förklaring och jag ska bara tagga ner..

Ett telefonsamtal på vägen till jobb fick världen att snurra runt och det präglade också våra lilla praktik idag..nästa samtal i samma fråga fick den att stanna och det ska nog gå bra..ja, det finns inget annat såklart!!


Imorgon är jag o Vince lyckliga över att få sova hur länge vi vill..och på fredag är det upp till bevis i det här med apportering..vårdhundskolan here we come..

Medan jag ändå är igång slänger jag en känga på SKÅNETRAFIKEN, ja en hel drös med stövlar faktiskt..ni är kassa och jag kom för sent idag pga er..!!


Nu blir det lax så kolesterolen kommer på plats

TJINGELING!!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards