Alla inlägg den 22 november 2011

Av Catja Lindeblad - 22 november 2011 17:25

I morse kom jag upp vid 08-tiden..trodde jag..egentligen var klockan 07..

Hade lyckats fibbla med larmet och tiden o hej o hå..men jag stannade uppe, det gjorde jag..

Kände mig rätt inspirerad av allt hår o grus och allt annat skit som låg/ligger här o där..och jag började, det gjorde jag..men på nåt vis blev klockan 11 och då är det förmiddagsträff med kompisarna..;))          


Sen hade jag bestämt träff med Kira och hennes matte för lite träning i det här med hundmöten..

Kira gör utfall, mest mot andra hundar men även människor..nu är ju Kira 6 månader, så nog ska det gå att få fason på henne, det hoppas jag allafall innerligt..

Det gick faktiskt hur bra som helst..Vince är ju en stadig typ..;))   även om han har SINA grejer, speciellt efter skrämsel attacken för x antal månader sen..men det är ju alltid lätt att komma med goda (?) råd till andra..

Det ena goda rådet jag hade att komma med denna dag var AVLEDNING..innan Kira går igång. och då är det ju hur bra som helst att kasta godis..så Kira hade fullt upp med att plocka godis och "hatobjektet" på andra sidan gatan gick oskälld förbi..;)

Men det är ju det här med att vara 100% fokuserad, det går ju inte att gå och tänka vad man ska ha till middag eller vad man ska göra om man vinner x antal miljoner..;))   det andra goda rådet jag gav var att ta kontakt med någon som vet mer Jette tex..

Hon är en go tös Kira och även hennes fästman Chris..;)   så jag håller tummar och tår tills nästa gång vi träffas..


På backen idag var vi de vanliga tre       och alla har de samma namn..namnet kan ju variera från gång till gång, men alla  kommer som ett skott oavsett om man ropar: Vince,Aja eller Floyd..väldigt praktiskt måste jag säga..;)  


På väg hem dök den fjärde i gänget upp från ingenstans..jag anade en husse där långt borta..;) Kasper tar alltid saken i egna händer, en självständig kille den där Kasper..;))  


Min spis har kommit..halleluja!!  

Den funkar och det är härligt att jag äntligen kan laga riktig mat..farväl Findus, Felix..välkommen åter LAX i kapprock..;)


För övrigt har jag lyckats putsa mina köksfönster, städat kattlådor och jag måste väsnas rätt mycket för utanför min ytterdörr stod grannen Jens och glodde och sa: STÄDAR DU??

Förstår att det är månadens klo..

Nu ska jag återgå till att glo på min fina spis och sen blir det kamning av två lurviga katter och fin klippning på tassar på en 1 st hund och så klart eftersom det är tisdag, desperata husfruar..;) och så några foton på min sockersöta granne..fyrbent såklart..;)          

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards