Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Höst..

Av Catja Lindeblad - 25 augusti 2010 20:14

Det är höst..det både känns och luktar som höst!!  

För min del så gör det ingenting, älskar hösten..dock får det gärna vara uppehållsväder:)

Regnkläderna som jag köpte i våras, för mucho pengar är skit.  

Den dagen då det forsade ner, så tog det nog bara 5 minuter sen var jag genomblöt rätt i genom..o andra sidan hade det nog kvittat vilka regnkläder man använt..det var ett extremt väder..men det kunde hålla en kvart i alla fall;)


I dag hade jag en tid o passa igen..samma tid också..kl 14..

Det var dagens personalmöte och då ska vi nattarbetare hedra dem med vår närvaro..idag var det min tur:)

Vince fick stanna hemma

Efter mötet bad chefen mig stanna kvar, jag gick snabbt igenom mina görande och låtande den närmsta veckan, kunde inte komma på något galet..men det är ju ingen garanti:)

Men enbart positiva saker..även om min prestationsångest gav sig till känna och jag klämde ur mig något mindre bra:)

Fast o andra sidan så när vi alla i personalen gjorde en personlighetstest, så hade jag inget huvud bara hjärta;) så vad annat kan min chef vänta sig..  


Snabbt iväg efter det för att klippa klor..Vince alltså:)

Bussen som skulle komma 17 kom ej och nästa var så full med ungar vars favorit ord var "oh my god" och ett evigt fnissande och skrikande..väldigt bra miljöträning för Vince, där vi stod ihopklämda längst bak..han såg till och med rätt avslappnad ut..    


Undrar om man var likadan när man var typ 14 år   förmodligen..fnissandet kan jag faktiskt komma ihåg:)

Tog en förfärligt lång tid, många som stod i kö för att klippa klor..såg en fin jacka därborta som jag kände jag måste ha..inte för jag behöver, utan för jag vill:)


Camilla, en av dem från "lydnad för alla" ringde..NU ÄR DET DAGS!! 12 sept är det slut med det fria livet..nu är det dags med tukt o förmaning igen..;)

Ska nu sätta mig och författa ett mail till instruktören för vårdhund..vi skulle ju träffats i mitten på augusti..men hon är sjukskriven..men nu vill jag veta hur länge hon ska vara det..!!

Det är mycket nu kan jag säga:))  


Nu en kaffetår och mitt favo program: so you think you can dance..fantastiska människor..tänk att kunna dansa så..o så är mina favoriter fortfarande kvar..det kallas god smak!

Tjingeling!!


 
 
Ingen bild

Catrin

26 augusti 2010 08:55

Hi hi hi, inget huvud, bara hjärta...Jaaa du....

OCH vilket fint kort, tänk 14 år..du är dig i alla fall lik trots allt, ja förutom ciggen då kanske. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards