Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Catja Lindeblad - 5 oktober 2010 17:56

En riktigt härlig dag med sol och lite ljumma vindar, tjocka jackan var definitivt för varm..:)

Vaknade alldeles för sent idag..varken katter eller hund väckte mig..

Upp o i väg.. ett träningspass, och både han och jag vimsade runt..till sist kom han in fint på vänster sida och jag blev så glad att jag näst intill fick andnöd..Vince såg mest förskräckt ut..

Vi körde hela programmet med olika grader av magkatarr..

Tror Vince vill "lägga" ut mig på blocket..tyckte jag kunde se det dom få gångerna han tittade på mig;)


Men jag har bestämt mig..tänker köra till det bittra slutet, för jag är ju snål också, har ju betalt..;)

Kan bara hoppas jag inte sabbar inprovet till vårdhund..

Instruktören där sa: tänk gräddtårta och vårdag..du får INTE vara nervös..lätt o säga..bara ordet prov får igång mig rätt bra..ja stackars min Vince..


Kasper kom hoppandes in i träningen idag..han ville helt klart vara med:)

Så vi väntade in husse..;)   sen gick vi på backen, Aja och Floyd dök också upp..Floyd matte stack iväg efter en liten stund..tandläkarbesök..vilket får mig att tänka på min tandläkare..har jag varit detta året?? kan banne mig inte komma ihåg det..inte för jag på något vis längtar, det gör jag sannerligen inte..men det är ju ett nödvändigt ont..        


Vi körde lite träning..Kasper, Vince och Aja..det brukar vi säga nästan varenda gång vi ses..att vi borde göra det och nu så, lite platsliggning..Vince reste sig direkt..   men sen så..trillade poletten ner..   men  Vince var "redig" sen när det kom två hundar kopplade på gången..Kasper var bara tvungen att hälsa..Vince han stannade..

Duktiga var dom alla tre när vi stoppade dem när en vilsen kanin dök upp..kaninen hann undan och in på golfbanan..

Guldstjärna till vovvarna:))


En hastig städning och kloklipp på melvin..

Tänkte Arrie sen men det blev Käglinge..

Träning igen..lite godisletande, det tyckte Vince var kul och att hoppa över stockar..    

Sedvanliga doppet..tänk att jag trodde att han ALDRIG skulle bada och simma..nu är han i vattnet och vill aldrig därifrån..      

Några hundar träffade vi på, en stor berner senner..en riktig nallebjörn..och en sprallig golden..    

Avslutade vår tur i positiv anda..han är ju en goding, mitt lilla svansbarn..:))      

Mat nu..sen desperata husfruar, det får jag inte missa:)  

Tjingeling!!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards