Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Catja Lindeblad - 16 oktober 2010 17:47

Nu gäller det att passa sig..kennelhostan är på gång..

Tre stackare på "backen" har drabbats..inget kul alls:(

Så ingen Zindy imorgon på träningen..trist!

Än så länge ingenting på Vince, så det är bara att hålla tummarna, det är ett par dagar sen jag träffade på "glada hundgänget", tisdags tror jag det var, och då var det ingenting på nån..

Kan såklart få smittan av någon annan, det är mycket nu hade veterinären sagt..det blir till att undvika andra hundar i den mån det går..


Fick äntligen torkat mina golv, det behövdes sanna mina ord!

Tog ett varv på fönsterna också, så nu kan man titta ut..och in...  

I natt vaknade jag titt som tätt..Vince snarkade något fruktansvärt!!  

Trots öronproppar väckte han mig..:) och inte hjälpte det att jag petade på honom,han bara grymtade vidare..;)

Det kan vara ett helsike när alla djuren vill dela säng med mig..Nora spinner HÖGT så fort jag rör mig det allra minsta..Melvin envisas med att ligga med halva kroppen över halsen och Vince ja, han snarkar och ska ligga tätt,tätt intill..;) och ibland blir det fight vem som ska ligga var..jag själv har ingen talan;))


Förmiddagsturen gick till Käglinge..underbart väder idag (igen)och jag älskar hösten...härliga höst..för mig får det gärna vara höst året om;)  

Tyckte det såg ut som stora fårhagen var tom, men vi gick genom "lilla" och ut på slingan, glömde sen att kolla om det var så..    

Min borttappade vante lever sitt eget liv, nu hittade jag den upphängd på en gren..lite kul det här..i nästan ett års tid har jag sett den på lite olika ställen..första gången så hade den fastnat på ett kort jag tagit på något helt annat och efter det har jag kollat upp dess färd;)  


På eftermiddagen styrde vi nosen till "lilla skogen" härligt att gå där inne..och tänk jag såg inte en enda kanin..tror dom är döda allesammans..    

Träning såklart..det här med läggandet..det är inte lätt..:) han lägger sig jadå..men sakta åh så sakta:)  

Ingång kör jag enbart för att JAG ska få peppning, han kommer så fort och studsar in på vänster sida, att jag tror det är en annan hund:)      

Mycket hjälp vid läggandet, nästan så jag också får lägga mig bredvid..står jag sen framför och kör ligg, sitt, stå..då går det faktiskt rätt snabbt..      


Mat på gång..sen blir det soffan känns det som..lite slö idag..det är kanske jag som fått kennelhosta..  

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards