Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Catja Lindeblad - 21 oktober 2010 17:46

Sista lediga dagen för denna gång..  

Käglinge tur i förmiddags..och han gjorde mig tårögd i dag igen..han lägger sig under gång;)) polleten har trillat ner;) åtminstone för tillfället..kan bara hoppas det håller sig till på söndag, så jag får visa att vi kan..han och jag..  

Nu är det ställandet, det går hyfsat när jag glömmer bort "stå" och säger "stanna"..

Kanske ska jag "glömma" bort det på söndag också:))

Sådan matte sådan hund..alzheimers light slår till lite då och då på oss bägge har jag märkt!  


Apportbocken tappade jag på hans tassar..så det är än mer äckelobjekt..

Vä om halt hö om..det är inte lätt att göra själv, ännu värre i grupp;)..

Hopp över hinder, fixade jag till i dag med en trädgren mellan några järngrejs som stod mitt ute på fältet.."man tager vad man haver"..det gick bra..han hoppar;)  

Sen paradnummret: inkallning..jisses vilken fart han har..detta tycker han är kul..och jag tycker det är ännu roligare..  


I dag välsignade jag visselpipan..

Det är ett säkert kort vid inkallning..han kommer som ett skott och min röst avslöjar ingen panik..för det blev lite panik..en riktig smäll och någon vrålade på sin hund..jag kallade först, men hörde själv hur min röst gick upp i falsett..då blåste jag och han kom..

Vad som hände vet jag inte..men där är en liten väg bredvid och ett fallfärdigt ställe där diverse folk står med sina bilar..såg inget när vi gick förbi..  


Vincents fina smycke har kommit..så nu hoppas jag att vi kan få behålla det på, länge, länge..  


Läste igår på FB att det minsann snöat..och det missade jag totalt..för när jag gick ut var det inte den minsta snöflinga..rätt tidigt med snö kan man ju tycka..men till jul ABSOLUT!  


Nu lite käk och så väntar jag på att Melvin ska komma ner i från garderoben..det är bara han kvar nu att klippa klorna på..så han blir väl kvar där uppe tills imorgon..;)  

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards