Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Catja Lindeblad - 24 oktober 2010 16:42

Helgen avklarad..  

Vince har ätit sig genom denna helg..  

En del vårdtagare sparar mat i kylen till honom och Vince tar gladeligen emot allt han kan få..

Får stå och kolla lite på vad som bjuds..en bit på deras macka får han alltid, det är liksom givet;)

En vårdhund ska inte tigga..så det blir tufft framöver..:)

Mitt fel naturligtvis..det var det första jag tänkte när jag köpte Vince..tigga, det ska han inte..ALDRIG ska han få nåt vid matbordet ( vis av erfarenhet av mina andra två)

Tja det tog nog två veckor..max..sen fick han..kunde inte motstå dessa ögon..

Han är dock inte så påstridig som mina andra två..Leffy som tryckte huvudet hårt,hårt i knäet tills man inte stod ut längre..eller Zeb som pressade sig intill och gnydde så man trodde han hade svåra smärtor..:)

Vince han bara sitter, tyst, stirrandes och DREGLANDES, har aldrig sett så mycket dreggel på en setter, och ibland känner han för att dela detta dreggel med omvärlden och ruskar på sig och det hamnar långt kan jag lova..

Fattar inte att jag har garderober med speglar i hallen..


I morse blev Vince rädd..A hade bärhjälp med sig.. jag förmodar att det var hennes man..han kom med något stort och otäckt enl Vince, inte vet jag var det var..men Vince tyckte det var bäst att skälla, inte fick jag tillfälle att kolla in det med Vince heller, så det kändes inte bra..  


Söndag betyder kurs..ja, vi har tränat,och när jag då glad i hågen tar ett litet pass för att kolla av..så har alzheimers slagit till igen..läggandet under gång..vad tusan är det..det stora MISSMODET slog till..jag får snart skaffa hjälm..  


I morse möttes jag av ena grannen..en upprörd sådan..i lördagsnatt hade någon kastat en kruka genom fönstret till en annan granne..en äldre dam..gick förbi..det var en stor tung kruka med både blomma o jord..alltså väldigt tung, fattar inte vad som händer..hur står det till med folk??

Mina krukor åker in nu..hemska tanke om nån krossar mina fönster..med tanke på djuren..


Nu lite käk..sen får vi hitta fram godsaker att ta med..kanske kommer han på vad läggande under gång är..

Tjingeling!





Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards